Rada Miasta rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Problemy szkół specjalnych

Kraków dysponuje szeroką ofertą specjalistycznych placówek oświatowych zapewniających dzieciom z różnorakimi dysfunkcjami opiekę i realizację obowiązku szkolnego. Jednak szkolnictwo specjalne ma swoje problemy, o których dyskutowano podczas posiedzenia Komisji Edukacji.

Chodzi tu przede wszystkim o problemy prawne. Jak mówiła przedstawicielka placówek, według przepisów prawa, dzieci nie mogą się uczyć w internatach, nie mogą być prowadzone tam zajęcia. Dyrektor Wydziału Edukacji, Anna Korfel-Jasińska zwracała uwagę na kolejną rzecz. Dzieci często uczą się w ośrodkach wychowawczych, a jest to niezgodne z obowiązującym prawem. Przedstawiciele MOPS-u i ośrodków wychowawczych postanowili, że wyślą w tej sprawie pismo do rządu o zmianę przepisów po to, by dzieci mogły się uczyć w ośrodkach wychowawczych.

Szkoły specjalne zajmują się edukacją uczniów z różnorodnymi deficytami rozwojowymi, uszkodzeniami wzroku, słuchu, narządów ruchu i upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. Są to specjalistyczne szkoły ukierunkowane na specyficzną pracę dydaktyczno-wychowawczą, terapeutyczną i rewalidacyjno-wychowawczą z dzieckiem niepełnosprawnym. Zatrudnieni są tu nauczyciele o specjalnych kwalifikacjach odpowiednio do profilu placówki.

Ponadto komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie założenia Samorządowego Przedszkola nr 37 w Krakowie, ul. Aleksandry 19 oraz utworzenia Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 11 w Krakowie, ul. Aleksandry 17, według druku nr 933.

pokaż metkę
Autor: Błażej Siekierka
Osoba publikująca: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta i Dzielnic Krakowa
Data publikacji: 2016-05-25
Data aktualizacji: 2016-05-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź