Rowery z systemu KMK Bike trafią do krakowskich szkół
Do połowy miesiąca potrwa wygaszanie dotychczasowego systemu rowerów miejskich KMK Bike. Od 15 września rozpocznie się stopniowe wdrażanie nowego systemu, czwartej generacji, pod nazwą Wavelo, którą wybrali mieszkańcy w internetowej sondzie. Stare, dotychczas użytkowane rowery trafią do krakowskich szkół. Zgodnie z planem, najpóźniej do 14 października pojedziemy jednośladami czwartej generacji.
– Ze względu na to, że rowery trzeciej generacji nie mogą współpracować ze stacjami 4G, a są w dobrym stanie technicznym zdecydowaliśmy, że po ich zdemontowaniu i poddaniu serwisowi, zostaną rozdane jednostkom gminnym, m.in. szkołom, gdzie będą mogły służyć krakowianom jeszcze przez kilka lat – zaznacza Marcin Korusiewicz dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Pierwszą placówką, która zdecydowała się na przyjęcie 20 rowerów jest X Liceum Ogólnokształcące.
31 sierpnia rozpoczęło się stopniowe wygaszanie starego systemu KMK Bike, czyli transport rowerów do magazynu, gdzie odbędzie się przegląd techniczny i w razie konieczności naprawa zniszczonych jednośladów. W kolejnych dniach odbędzie się demontaż wszystkich elektronicznych elementów stacji – komputerów i elektrozamków. Wykona go tymczasowy operator systemu – firma Smart Bikes. Kolejnym etapem likwidacji starego systemu będzie demontaż pozostałych elementów – stojaków i totemów, których dokona już nowy operator-koncesjonariusz, czyli firma BikeU.
– Rowery czwartej generacji to zupełnie nowy sprzęt, dlatego wymiana stacji i transfer baz danych będzie skomplikowaną operacją. Przystępujemy do niej już teraz bo otrzymaliśmy od BikeU (firmy która będzie operowała rowerami) informację, że jest już gotowa do rozpoczęcia wdrażania nowego systemu. Jednak, by za kilka tygodni krakowianie mogli skorzystać z Wavelo, musimy najpierw zdemontować stary system – mówi Marcin Wójcik, Oficer Rowerowy Krakowa.
Około 15 września rozpocznie się proces wdrażania nowego systemu rowerów miejskich. W miejsce starych stacji zaczną być montowane nowe. Równolegle prowadzony będzie proces migracji bazy danych do nowego systemu. Środki finansowe użytkowników zostaną przetransferowane i zaksięgowane w „wirtualnym portfelu”. Użytkownicy będą mogli swoje pieniądze przeznaczyć na opłatę abonamentową lub pozostawić jako środki do wykorzystania w usłudze „Pay as You go”, czyli opłat naliczanych za wyjeżdżone minuty.