Karta Krakowska jeszcze sprawniej!
Odpowiadając na sugestie mieszkańców, wprowadzone zostały zmiany w dostarczaniu Karty Krakowskiej. Termin dostarczania przesyłek z Kartą Krakowską przez kurierów urzędowych nie powinien przekroczyć 7 dni. Urzędowi kurierzy od momentu odebrania przesyłki będą podejmowali próbę trzykrotnego jej doręczenia – dzień po dniu.
Za każdym razem, kiedy kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem, będzie zostawiał awizo. Znajdzie się tam informacja, kiedy została podjęta próba pozostawienia przesyłki i kiedy kurier pojawi się po raz kolejny. Po trzeciej, nieudanej próbie doręczenia przesyłki, trafia ona do punktu sprzedaży biletów przy ul. Podwale 3/5. Dodatkowo informacje o tym, czy karta już tam jest, można uzyskać pod numerem infolinii: 12 254 14 00 od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00.
Przypominamy, że urzędowi kurierzy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 15.30–20.00 oraz w soboty od 8.00–20.00.
Dodatkowo karty, które są przedmiotem reklamacji, będą wysyłane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Krakowie za pośrednictwem Poczty Polskiej priorytetowym listem poleconym. Wydawanie Kart Krakowskich to przedsięwzięcie o dużej skali, w związku z czym odpowiednia procedura zakłada do 30 dni na weryfikację wniosku i dodatkowo czas potrzebny na dostarczenie karty. Opcja dostarczenia za pośrednictwem kuriera – ze względu na wydłużoną ścieżkę dystrybucji (z MPK karty przekazywane są do urzędu, gdzie następuje przekazanie ich kurierowi). Składając wniosek warto jednak pamiętać o tych terminach i czasie potrzebnym na weryfikację wniosku, przygotowanie karty oraz jej dostarczenie – zwłaszcza teraz, kiedy codziennie składanych jest niemal tysiąc nowych wniosków.
Lajkonik na Karcie – status na bilecie
Do 22 sierpnia złożono ponad 85 000 wniosków o przystąpienie do programu Karta Krakowska. 40 177 wniosków zostało złożonych w formie elektronicznej, a pozostała liczba to wnioski w formie papierowej. Sporo osób wybrało zapisanie uprawnień na dotychczas posiadanych nośnikach, takich jak: Krakowska Karta Miejska, Krakowska Karta Rodzinna, Małopolska Karta Aglomeracyjna lub legitymacje studenckie.
Na krakowian czeka aż 30 punktów, w których mogą złożyć wniosek o wydanie Karty Krakowskiej, są to np. biblioteki, domy kultury, centra handlowe, a także punkty sprzedaży biletów okresowych.
Lista punktów: www.kk.krakow.pl/punkty-obslugi-karty
Niezmiennie najszybszym i najwygodniejszym sposobem złożenia wniosku o Kartę Krakowską jest rejestracja oraz założenie konta na stronie www.kk.krakow.pl. Bardzo ważne jest w tym procesie prawidłowe wpisanie danych, m.in. adresu mailowego. Wpisanie błędnego adresu mailowego spowoduje, że osoba nie dokończy rejestracji, bo nie dotrze do niej link aktywacyjny. Składając wniosek decydujemy również o sposobie odbioru nowej Karty Krakowskiej.
Dla kogo Karta?
Do korzystania z Karty Krakowskiej uprawnione są osoby spełniające co najmniej jeden z poniższych warunków:
1) są zameldowane na pobyt stały na terenie Krakowa,
2) rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym właściwym dla osoby zamieszkałej na terenie Krakowa ze wskazaniem Krakowa jako miejsca swego zamieszkania, bez względu na to czy osoby te osiągają dochód.
Do korzystania z Karty Krakowskiej uprawnione są także dzieci osób, o których mowa powyżej, w wieku do 18. roku życia.
Pisz, dzwoń, sprawdzaj!
Niezbędne informacje na temat programu Karta Krakowska można uzyskać pod numerem infolinii: 12 254 14 00 od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00, a także pod adresem e-mail: kontakt@kk.krakow.pl.