Przetarg na projekt linii tramwajowej na Azory
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie szuka wykonawcy, który przygotuje do budowy linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na Azory. Jego zadaniem będzie przygotowanie dokumentacji projektowej, złożenie wniosku o ZRID i uzyskanie tej decyzji.
Przypomnijmy, że w przypadku linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na Azory, miasto dysponuje już decyzją środowiskową dla tego zadania, a w 2018 roku – na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich – przygotowany został program funkcjonalno-użytkowy. Kolejny krok do budowy to przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji ZRID.
– To właśnie zadanie, które postawimy zwycięzcy przetargu. Liczymy na zainteresowanie firm projektowych, które będą chciały współpracować z miastem przy realizacji tego projektu – podkreśla Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie.
Zgodnie z planem, na przygotowanie dokumentacji projektowej i złożenie wniosku o ZRID wykonawcy będą mieli 18 miesięcy od podpisania umowy. Harmonogram zakłada, że decyzja zezwalająca na realizację tej inwestycji powinna zostać wydana sześć miesięcy później, a więc w 2022 roku. Kolejnym krokiem będzie wyłonienie wykonawcy i sama realizacja zadania.
Oferty w przetargu ogłoszonym przez ZIM można składać do 8 lipca. Szczegółowa specyfikacja i materiały przetargowe dostępne są tutaj.
Linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do osiedla Azory to kolejna duża inwestycja infrastrukturalna, za która odpowiada ZIM. Zadanie będzie polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli „Krowodrza Górka”, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi. W ramach linii zaplanowano przystanki w czterech lokalizacjach. Zamontowany będzie system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany będzie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.