Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Trzecia edycja akcji Hoover Table

W tym roku już po raz trzeci w Krakowie odbędzie się akcja „Hoover Table – Stolik Hoovera”, przypominająca o 31. prezydencie Stanów Zjednoczonych, dzięki któremu pomoc otrzymały także miliony dzieci w Polsce.

Fot. materiały prasowe

Jak co roku dzieci i młodzież wezmą udział w konkursie, tym razem zatytułowanym „Gdybym był Hooverem...”, którego celem jest nie tylko szerzenie wiedzy o Amerykańskim Przyjacielu polskich dzieci, ale także inspirowanie do działań nakierowanych na pomoc innym, jeszcze bardziej potrzebującym. Do końca września uczniowie będą mogli nadsyłać prace plastyczne, literackie bądź film wideo, w których wcielą się w postać Hoovera pokazując różne kreatywne formy oferowania pomocy innym. Laureaci w nagrodę pojadą na letnie obozy z nauką języka angielskiego. Ich wypoczynek sfinansują sponsorzy. W tym roku firmy zrzeszone w Amerykańskiej Izbie Handlowej dodatkowo zaproszą uczestników konkursu do udziału w warsztatach z kodowania i nauki języka angielskiego.

Nazwa akcji – „Hoover Table” – to nawiązanie do tego, co w sierpniu i wrześniu będzie się działo w krakowskich restauracjach. Ich właściciele udostępnią co najmniej jeden stolik, a dowolny procent dochodu z posiłków tam podawanych, nie mniejszy jednak niż 1000 zł, przeznaczą na sfinansowanie obozu dla zwycięzców konkursu „Gdybym był Hooverem...” Wystarczy zjeść posiłek w jednej z restauracji, które się w akcję zaangażowały, by wesprzeć potrzebujące dzieci.

Kolejną formą wsparcia akcji będzie zaangażowanie firm-sponsorów, które będą dokonywać wpłat bezpośrednio na konto Polskiego Instytutu Filantropii. Amerykańska Izba Handlowa w Polsce i Izba Przemysłowa Handlowa w Krakowie w tym roku także będą partnerami akcji zachęcając swych członków do udziału w projekcie. Organizatorzy liczą na to, że indywidualne firmy i przedsiębiorcy, którzy wspierali dwie poprzednie edycje dołączą do grona tegorocznych darczyńców. Organizatorzy 3. edycji akcji mają także nadzieję, że do grona darczyńców dołączy wielu nowych sponsorów.

– Krakowianie chętnie przyłączają się do inicjatyw charytatywnych, zazwyczaj uczestnicząc w biegach – mówiła zastępca prezydenta Krakowa ds. edukacji Anna Korfel-Jasińska. – Ta akcja ma inną formułę: łączy przyjemność, czyli posiłek w restauracji, z dobroczynnością. To dobrze zainwestowane pieniądze, bo pomagamy dzieciom z placówek opiekuńczo-wychowawczych i gorzej sytuowanych rodzin – podkreśla.

– Herbert Hoover jest personifikacją tego co najlepsze w USA. Nie ma chyba większego hołdu dla prezydenta niż kontynuacja jego dzieła w duchu i z poczucia potrzeby pomocy humanitarnej – mówi o projekcie Konsul Generalny USA w Krakowie Patrick T. Slowinski, dodając, że prowadzony w Krakowie projekt jest ważny nie tylko dla dzieci, które lepiej poznają język angielski, ale także dla społeczeństwa, bo „umacnia on wartość filantropii”.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na początku grudnia, wcześniej – 23 października odbędzie się gala i koncert na cześć Herberta Hoovera połączone z wręczeniem statuetek wszystkim darczyńcom.

Partnerami 3. edycji HooverTable są: Urząd Miasta Krakowa, Konsulat Generalny USA w Krakowie, Amerykańska Izba Handlowa w Polsce, Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Polski Instytut Filantropii i Krakowskie Biuro Festiwalowe i Muzeum Armii Krajowej.

Relacje z poprzednich edycji oraz numer konta dostępne są na stronie internetowej hoovertable.pl

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2020-03-03
Data aktualizacji: 2020-03-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź