Uzupełniający nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych
Do 11 lipca można wziąć udział w uzupełniającym naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych do Narodowego Spisu Powszechnego. Prace spisowe rozpoczęte 1 kwietnia będą prowadzone do 30 września.
Kto może zostać rachmistrzem?
- osoba pełnoletnia
- ciesząca się nieposzlakowaną opinią
- posiadająca co najmniej średnie wykształcenie
- posługująca się językiem polskim w mowie i w piśmie
- nieskazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Co powinno zawierać zgłoszenie kandydatury [PDF]?
- imię i nazwisko
- adres zamieszkania
- datę urodzenia
- adres e-mail
- numer telefonu
- oświadczenie o wykształceniu, niekaralności i przetwarzaniu danych osobowych, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
Gdzie można zgłaszać kandydatury na rachmistrzów?
- dokumenty przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Krakowa, Wydział Spraw Administracyjnych, al. Powstania Warszawskiego 30, 31-541 Kraków, z dopiskiem „Rekrutacja – NSP 2021”
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: na skrzynkę e-mailową urzędu (nsp2021@um.krakow.pl) lub poprzez platformę ePUAP
- za pośrednictwem usługi InPost–Urząd24.
Zgłoszenia niekompletne lub po terminie nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Co będzie należało do głównych zadań rachmistrza spisowego?
- przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową
- zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej
- przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.
Kandydat na rachmistrza spisowego zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu, po którego ukończeniu może przystąpić do egzaminu końcowego.
Dodatkowe pytania dotyczące naboru można skierować także drogą mailową na adres: nsp2021@um.krakow.pl.
Dodatkowe informacje o naborze dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Więcej informacji o Narodowym Spisie Powszechnym na stronie internetowej spis.gov.pl.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań – NSP 2021
1 kwietnia 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., w całej Polsce rozpoczął się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań – NSP 2021.
Powszechny spis ludności i mieszkań odbywa się co 10 lat i jest jedynym badaniem, które pozwala na pozyskanie szczegółowych informacji o liczbie ludności, jej terytorialnym rozmieszczeniu, strukturze demograficzno-społecznej i zawodowej, a także o ilościowym i jakościowym stanie zasobów mieszkaniowych i budynkowych. Dane zebrane w ramach prac spisowych są wykorzystywane do opracowań, zestawień i analiz statystycznych, do tworzenia i aktualizacji przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego operatu do badań statystycznych.