Budowa ścieżek rowerowych w ramach Trasy Łagiewnickiej
Zrównoważony i niskoemisyjny transport to główne cele, jakie przyświecają powstaniu wzdłuż Trasy Łagiewnickiej nowej linii tramwajowej. Ale ekologiczne podróże umożliwi także sieć ścieżek rowerowych.
![Trasa Łagiewnicka ścieżki rowerowe](http://plikimpi.krakow.pl//zalacznik/393953/4.png)
Ścieżki rowerowe powstają na całym ciągu inwestycji. Łącznie długość ścieżek rowerowych to ponad 3 km, podobnie ciągów pieszo rowerowych – także ponad 3 km.
Nowe, dwukierunkowe ścieżki rowerowe zostaną odpowiednio wydzielone i oznakowane. W obrębie skrzyżowania z linią kolejową i ul. Zakopiańską ciągi rowerowe zostały poprowadzone w tunelach.
Obecnie na ukończeniu jest wykonywanie całego układu ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Witosa. Układ ścieżek rowerowych będzie wyprowadzony w kierunku ul. Totus Tuus. Ten układ drogowy dla rowerzystów będzie oddany do końca wakacji.
– Wzdłuż ul. Zakopiańskiej wykonano część ścieżek rowerowych i najdalej do października ścieżki w tym rejonie powinny zostać zakończone. Z kolei na ul. Rostworowskiego, chcemy oddać mieszkańcom zarówno ciągi piesze, rowerowe jak i układ drogowy do końca wakacji – zapowiada Krzysztof Migdał, inżynier kontraktu, Trasa Łagiewnicka SA.
Teren nad tunelem, który przebiega pomiędzy ul. Zakopiańską a ul. Pszczelną, będzie zagospodarowany w formie obiektów rekreacyjnych. Także na nim zostaną wydzielone ścieżki rowerowe i ciągi piesze. Nowa infrastruktura rowerowa zostanie połączona z istniejącymi ścieżkami rowerowymi. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji także zadaszony parking na 100 jednośladów i punkt do samodzielnych napraw rowerów. Te elementy zostaną zlokalizowane w rejonie pętli na Kurdwanowie.
Koszt całości budowy Trasy Łagiewnickiej to ponad 654,4 mln zł netto. Wysokość dofinansowania UE na realizację linii tramwajowej wynosi 97,56 mln zł.