Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Budowa KST do Górki Narodowej: autobusy zastępcze dojeżdżają do centrum

Autobusy linii zastępczej nr 703, uruchomionej w związku z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej, dojeżdżają teraz w okolice Dworca Głównego aż do przystanku przy ul. Kurniki. Z kolei na przystanku przy ul. Ogrodowej zatrzymują się autobusy linii nr 154.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Działający przy ulicy Ogrodowej przystanek autobusowy został wydłużony. Wiąże się to z likwidacją części miejsc postojowych. Zmiana ma charakter czasowy – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Warto wiedzieć, że w związku z kolejnym etapem robót przy budowie linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej, wyłączona została pętla Krowodrza Górka. Jednak ta część Krakowa nie została pozbawiona komunikacji tramwajowej – do okolic skrzyżowania ulic Bratysławskiej, Doktora Twardego i Wybickiego kursują bowiem linie nr 17 i 19, a także linia zastępcza nr 70 – obsługiwane przez tramwaje dwukierunkowe. Dodatkowo uruchomiona została zastępcza linia autobusowa nr 703.

Taka organizacja transportu publicznego utrzyma się przez najbliższe miesiące. Jednak po rozpoczęciu budowy podstacji przy ul. Prądnickiej (nowa stacja zasilająca trakcję tramwajową), konieczne będzie wyłączenie ruch tramwajowego w tej części miasta. Wtedy linie dojadą do pętli przy Dworcu Towarowym, a ruch komunikacji tramwajowej do Krowodrzy Górki zostanie przywrócony po uruchomieniu nowej podstacji i kompleksowej wymianie oraz budowie nowej infrastruktury w tej części miasta. O szczegółach zmian będziemy informować w odrębnych komunikatach.

Przypomnijmy, że linia tramwajowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 kilometrów długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddane zostaną trzy parkingi P+R. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-05-17
Data aktualizacji: 2022-05-23
Powrót

Zobacz także

Znajdź