Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Godziny obsługi mieszkańców w magistracie

Urząd Miasta Krakowa przyjmuje mieszkańców we wszystkich lokalizacjach od godz. 7.40 do 15.30. Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych są otwarte od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00–18.00. Urząd Stanu Cywilnego w godz. 7.40–18.00 funkcjonuje tylko przy ul. Lubelskiej 29. W ten sposób miasto chce zmniejszyć rachunki za prąd.

Fot. Magiczny Kraków

Kontakt informacyjno-interwencyjny z Urzędem Miasta Krakowa prowadzony jest przede wszystkim za pośrednictwem nowej miejskiej infolinii – Krakowskiego Centrum Kontaktu, gdzie można uzyskać informację o usługach realizowanych przez Gminę Miejską Kraków lub zgłosić problem czy pomysł na ulepszenie funkcjonowania miasta, który zostanie przekazany do odpowiednich służb miejskich.

Aby skorzystać z pomocy miejskich konsultantów i uzyskać praktyczne wskazówki, wystarczy zadzwonić pod nr 12 616 55 55, dostępny od poniedziałku do piątku, w godz. 7.40–15.30. Dodatkowo do dyspozycji mieszkańców niezmiennie pozostaje kontakt w sprawach dotyczących interwencji: e-mail: interwencje@um.krakow.pl oraz nr: 12 616 80 00, dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00.

Kontakt z Urzędem Miasta Krakowa, w przypadku niektórych spraw, tj. odbiór przez strony dokumentów, których nadawcą jest urząd, prowadzony jest także za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24:

  • bezpłatny odbiór przesyłek odbywa się w jednym z pięciu paczkomatów zlokalizowanych przy al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, ul. B. Zaleskiego 23 oraz ul. Mogilskiej 41
  • nadawanie przez mieszkańców przesyłek do Urzędu Miasta Krakowa odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty
  • umieszczenie przesyłki w jednym z paczkomatów lub w jakimkolwiek innym paczkomacie InPost zlokalizowanym na terenie Krakowa.

WAŻNE: W galeriach handlowych nie można odebrać dowodu osobistego.

W galeriach można załatwić sprawy z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych:

  • Galeria Bronowice, ul. Stawowa 61, I piętro, lokale nr 157 i 193 (naprzeciwko poczty)
    • przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania, wydawanie poświadczeń zameldowania
    • złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy al. Powstania Warszawskiego 10, do godz. 15.30)
  • Galeria Bonarka, ul. Kamieńskiego 11, poziom 1; lokal G 26
    • dokonanie zameldowania i wymeldowania
    • złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy ul. Wielickiej 28a, do godz. 15.30)
  • Galeria Serenada, ul. Bora-Komorowskiego 41, poziom 2; lokal B-213
    • dokonanie zameldowania i wymeldowania
    • złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy os. Zgody 2, do godz. 15.30)
    • składanie wniosków do CEIDG w zakresie: założenia działalności gospodarczej, zmiany danych firmy, zawieszenia/wznowienia działalności gospodarczej, zamknięcia firmy
    • potwierdzanie profilu zaufanego.

Sprawy z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:

  • Galeria Bronowice
    • przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
    • przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
  • Galeria Bonarka
    • przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
    • przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
  • Galeria Serenada
    • przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów
    • przyjmowanie wniosków i odbiór praw jazdy.
pokaż metkę
Autor: Joanna Dubiel
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-01-26
Data aktualizacji: 2023-02-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź