Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Trwa kolejna edycja Szkoły Mentorów Oświaty

Mentoring w szkole to coraz ważniejszy temat, dlatego Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR zaprasza na kolejną edycję Szkoły Mentorów Oświaty dedykowaną dyrektorom i nauczycielom placówek szkolnych od poziomu szkoły podstawowej do średniej, także dla dydaktyków przygotowujących do pracy w zawodzie nauczyciela. Wiosenna edycja odbywa się do 23 kwietnia.

Fot. PROMENTOR

Szkoła Mentorów Oświaty to 6-dniowe szkolenie podczas trzech zjazdów w terminach 18–19 marca oraz 1–2 i 22–23 kwietnia. Program szkoły opracował Zespół Merytoryczny Stowarzyszenia, składający się z praktyków oświaty: dyrektorów szkół oraz nauczycieli dyplomowanych, jednocześnie posiadających praktyczne doświadczenia biznesowe.

Zakres merytoryczny szkoły obejmuje:

  • mentoring jako forma rozwoju – czym różni się od szkoleń i coachingu
  • cele i założenia mentoringu
  • przygotowanie procesu mentoringowego: częstotliwość spotkań, treści, plan pracy, narzędzia i metody rozwojowe
  • tworzenie par mentor – mentee – zasady skuteczności
  • rola dyrektora i rola nauczyciela we wdrażaniu mentoringu w szkole
  • korzyści z programu mentoringowego w szkole dla wszystkich podmiotów: dyrekcji szkoły, nauczycieli (mentorów i mentee), rodziców, uczniów
  • mentor myśli systemowo – czyli o holistycznym podejściu do mentee
  • diagnozowanie potrzeb i przyczyn
  • narzędzia wspierające prowadzenie mentoriali
  • monitorowanie i zakłócenia w procesie mentoringowym
  • nowy nauczyciel w szkole, nowy pracownik – skuteczne wdrażanie
  • relacje z rodzicami
  • funkcjonowanie w grupie pracowniczej: budowanie relacji w grupie
  • mentor jako przewodnik społeczny – oczekiwania ze strony grupy
  • nauczyciel i wychowawca jako mentor na „wyjeździe” (wycieczki szkolne, zielona szkoła)
  • imprezy szkolne, akademie, projekty edukacyjne – rola mentora
  • cechy dobrego mentora
  • motywacja do bycia mentorem
  • budowanie autorytetu mentora
  • etyka w pracy mentora
  • plan osobistego rozwoju każdego uczestnika Szkoły Mentorów Oświaty.

Absolwenci szkoły będą mieć możliwość dogłębnego poznania i przećwiczenia wciąż coraz bardziej popularnej formy rozwoju, jaką jest mentoring. Dla dyrektorów szkół udział w SMO stwarza możliwość świadomego wdrażania do zawodu nauczycieli mniej doświadczonych, dla nauczycieli uczestniczących w Szkole – to okazja do poznania swojego potencjału w kontekście prowadzenia nauczycieli mniej doświadczonych, indywidualnej pracy z nimi i docelowo budowania w swoim środowisku statusu mentora.

Zajęcia prowadzone są maksymalnie praktycznie przez doświadczonych trenerów (w większości z Certyfikatem Trenera Międzynarodowego) mających jednak do czynienia ze specyfiką polskiej edukacji publicznej i prywatnej na wszystkich poziomach.

Zapisy oraz więcej informacji o Szkole Mentorów Oświaty dostępne jest na stronie: promentor.pl.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Marcin Drobisz
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-02-17
Data aktualizacji: 2023-04-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź