Trwa kolejna edycja Szkoły Mentorów Oświaty
Mentoring w szkole to coraz ważniejszy temat, dlatego Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR zaprasza na kolejną edycję Szkoły Mentorów Oświaty dedykowaną dyrektorom i nauczycielom placówek szkolnych od poziomu szkoły podstawowej do średniej, także dla dydaktyków przygotowujących do pracy w zawodzie nauczyciela. Wiosenna edycja odbywa się do 23 kwietnia.
Szkoła Mentorów Oświaty to 6-dniowe szkolenie podczas trzech zjazdów w terminach 18–19 marca oraz 1–2 i 22–23 kwietnia. Program szkoły opracował Zespół Merytoryczny Stowarzyszenia, składający się z praktyków oświaty: dyrektorów szkół oraz nauczycieli dyplomowanych, jednocześnie posiadających praktyczne doświadczenia biznesowe.
Zakres merytoryczny szkoły obejmuje:
- mentoring jako forma rozwoju – czym różni się od szkoleń i coachingu
- cele i założenia mentoringu
- przygotowanie procesu mentoringowego: częstotliwość spotkań, treści, plan pracy, narzędzia i metody rozwojowe
- tworzenie par mentor – mentee – zasady skuteczności
- rola dyrektora i rola nauczyciela we wdrażaniu mentoringu w szkole
- korzyści z programu mentoringowego w szkole dla wszystkich podmiotów: dyrekcji szkoły, nauczycieli (mentorów i mentee), rodziców, uczniów
- mentor myśli systemowo – czyli o holistycznym podejściu do mentee
- diagnozowanie potrzeb i przyczyn
- narzędzia wspierające prowadzenie mentoriali
- monitorowanie i zakłócenia w procesie mentoringowym
- nowy nauczyciel w szkole, nowy pracownik – skuteczne wdrażanie
- relacje z rodzicami
- funkcjonowanie w grupie pracowniczej: budowanie relacji w grupie
- mentor jako przewodnik społeczny – oczekiwania ze strony grupy
- nauczyciel i wychowawca jako mentor na „wyjeździe” (wycieczki szkolne, zielona szkoła)
- imprezy szkolne, akademie, projekty edukacyjne – rola mentora
- cechy dobrego mentora
- motywacja do bycia mentorem
- budowanie autorytetu mentora
- etyka w pracy mentora
- plan osobistego rozwoju każdego uczestnika Szkoły Mentorów Oświaty.
Absolwenci szkoły będą mieć możliwość dogłębnego poznania i przećwiczenia wciąż coraz bardziej popularnej formy rozwoju, jaką jest mentoring. Dla dyrektorów szkół udział w SMO stwarza możliwość świadomego wdrażania do zawodu nauczycieli mniej doświadczonych, dla nauczycieli uczestniczących w Szkole – to okazja do poznania swojego potencjału w kontekście prowadzenia nauczycieli mniej doświadczonych, indywidualnej pracy z nimi i docelowo budowania w swoim środowisku statusu mentora.
Zajęcia prowadzone są maksymalnie praktycznie przez doświadczonych trenerów (w większości z Certyfikatem Trenera Międzynarodowego) mających jednak do czynienia ze specyfiką polskiej edukacji publicznej i prywatnej na wszystkich poziomach.
Zapisy oraz więcej informacji o Szkole Mentorów Oświaty dostępne jest na stronie: promentor.pl.