Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Pamiętaj o przedłużeniu ważności Karty Krakowskiej

Karta Krakowska to program lojalnościowy, który umożliwia mieszkańcom korzystanie z ulg i zniżek. Benefity dotyczą biletów na przejazdy komunikacją miejską, wstępów do miejskich instytucji oraz usług oferowanych przez partnerów programu. Osoby niezameldowane w Krakowie, ale korzystające z karty na podstawie rozliczenia PIT, muszą pamiętać, by po upływie roku przedłużyć jej status. Osobom zameldowanym karta jest przedłużana automatycznie.

Fot. Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia UMK

Posiadaczami Karty Krakowskiej mogą być mieszkańcy zameldowani w Krakowie na pobyt stały lub mieszkańcy niezameldowani, którzy rozliczają PIT w jednym z krakowskich urzędów skarbowych. Karta Krakowska jest wydawana na 12 miesięcy, w formie plastikowej i/lub mobilnej. By karta była ważna po upływie roku, należy przedłużać jej status. W przypadku osób zameldowanych w Krakowie, status karty przedłuża się automatycznie.

Mieszkańcy, którzy nie są zameldowani na pobyt stały w Krakowie, a chcą nadal korzystać z uprawnień, są zobowiązani corocznie złożyć wniosek o przedłużenie statusu karty i okazać dokument potwierdzający odprowadzanie podatków w Krakowie: PIT opatrzony prezentatą Urzędu Skarbowego/potwierdzeniem jego złożenia lub PIT wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) lub zaświadczenie z urzędu skarbowego.

Wniosek o przedłużenie karty można składać na 30 dni przed upływem terminu jej ważności. Przypominamy osobom, które przystąpiły do programu tuż po jego uruchomieniu w lipcu 2018 r. lub w latach późniejszych w okresie wakacyjnym, aby nie zapomniały o złożeniu wniosku o przedłużenie statusu karty i zachęcamy, aby uniknąć przerwy w ważności statusu karty i nie stracić uprawnień do zniżek oraz rabatów przewidzianych przez program.

Nie jesteś zameldowany w Krakowie? Przedłuż kartę online w dwóch krokach:

  1. Złóż wniosek na stronie internetowej kk.krakow.pl po zalogowaniu na konto użytkownika.
  2. Wyślij – na adres e-mail: okazpit@kk.krakow.pl – potwierdzenie rozliczenia za poprzedni rok kalendarzowy podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Krakowie, zawierający wskazanie Krakowa jako miejsca zamieszkania osoby wnioskującej, w wybranej formie:
  • pierwsza strona PIT-u, opatrzona prezentatą Urzędu Skarbowego (pieczątką wpływu) lub z potwierdzeniem jego złożenia (w przypadku PIT 40A nie ma tego wymogu)
  • pierwsza strona PIT-u wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO)
  • stosowne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.

Wnioski przyjmowane są również stacjonarnie:

Wniosek o przedłużenie ważności Karty Krakowskiej na kolejny rok, jak również wnioski o pierwszorazowe wydanie karty, niezmiennie można składać w stacjonarnych punktach w mieście:

  • Punkt Obsługi Mieszkańców UMK, ul. Stachowicza 18: poniedziałek–piątek, w godz. 7.40–15.30
  • Punkt Obsługi Mieszkańców UMK, os. Zgody 2: poniedziałek–piątek, w godz. 7.40–15.30
  • Punkt Obsługi Pasażera, ul. Podwale 3/5: poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00
  • Punkt Obsługi Pasażera, ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej): poniedziałek–piątek, w godz. 8.00–16.00
  • Punkt Obsługi Pasażera, os. Centrum D, blok 7: poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00
  • Punkt Obsługi Pasażera, ul. Pawia 5a - w lipcu jest nieczynny.

Podczas składania wniosku w punkcie stacjonarnym należy okazać do wglądu dokument potwierdzający rozliczanie podatku w Krakowie.

Wzór wniosku papierowego o przedłużenie ważności statusu KK, obowiązujący od 1 lipca 2023 r. [PDF].

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-06-14
Data aktualizacji: 2023-07-31
Powrót

Zobacz także

Znajdź