Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Jak zameldować się w bursach lub domach studenckich?

Krakowskie szkoły i uczelnie są miejscem nauki nie tylko dzieci, młodzieży i studentów, dla których Kraków jest miastem rodzinnym. Część z nich przyjeżdża do Krakowa, nawet z najodleglejszych miejsc w Polsce. Dla takich osób miejscem zamieszkania na czas nauki są bursy lub domy studenckie. Co zrobić, aby zameldować się w tych miejscach?

Fot. pexels.com

Procedura zameldowania w tym przypadku nie różni się zbytnio od zameldowania w każdym innym miejscu.

Jeśli chcesz się zameldować, przygotuj:

  • formularz zgłoszenia pobytu czasowego
  • dowód osobisty lub paszport* oraz w przypadku cudzoziemców dokument legalizujący pobyt w Polsce.

Pamiętaj także, aby administracja miejsca Twojego zakwaterowania potwierdziła fakt twojego pobytu na druku meldunkowym (pieczęć i podpis osoby upoważnionej z ramienia bursy, akademika, pkt 6 formularza).

W przypadku osób niepełnoletnich zgłoszenia zameldowania dokonuje rodzin lub opiekun.

*Dowód osobisty lub paszport podczas zameldowania okazują obywatele Polski oraz Unii Europejskiej.

Pozostali cudzoziemcy zobowiązani są do okazania paszportu oraz dokumentów legalizujących pobyt.

Szczegółowe informacje i wzory formularzy meldunkowych na stronie bip.krakow.pl.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-09-04
Data aktualizacji: 2023-10-02
Powrót

Zobacz także

Znajdź