Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie z Kryształem PR
Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie został laureatem konkursu Kryształy PR zorganizowanego podczas XVIII Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, która w dniach 22–24 listopada odbywała się w miejscowości Kromerowo k. Olsztyna.
ZIS został uhonorowany statuetką Grand Prix w kategorii najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej za kampanię „Z historią w tle. 20. jubileuszowa edycja Cracovia Maraton”.
Kapituła „Kryształów PR-u” pod przewodnictwem prof. Sławomira Smyczka przyznała nominacje w sześciu kategoriach: najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, najlepszy film promocyjny, najlepsza kreatywna kampania promocyjna, najlepszy event społeczny, najlepsza gazeta miejska/biuletyn oraz najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej.
Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw Jednostek Samorządów Terytorialnych i organów Administracji Państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.
PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to najstarsza w Polsce konferencja dedykowana przedstawicielom jednostek terytorialnych i samorządowych. Od kilku lat wydarzeniu towarzyszy konkurs Kryształy PR-u, w którym nagradzane są najbardziej wartościowe inicjatywy jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej.
O kampanii „Z historią w tle. 20. jubileuszowa edycja Cracovia Maraton”
Cracovia Maraton to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku sportowym, inicjator takich projektów, jak: Korona Maratonów Polskich czy Królewska Triada Biegowa. To też długoletnia tradycja, a co za tym idzie – stała promocja miasta. Lokalizacja biegu to jego główny atut i czynnik, który przekonuje wielu biegaczy do dołączenia do wydarzenia. W tym roku przypadła 20. edycja biegu – nie mogło więc obyć się bez zorganizowania wyjątkowych obchodów jubileuszu.
Przekrój najbardziej rozpoznawalnych symboli i miejsc w mieście stał się głównym elementem layoutu biegu, stanowiąc spójne tło do graficznych materiałów promocyjnych, począwszy od wielkoformatowych reklam wykorzystywanych w przestrzeni miejskiej, przez szablony postów publikowanych w social mediach, aż po grawer na pamiątkowym medalu. Kościół Mariacki, jeden z czołowych krakowskich zabytków, cały w złocie, zdobił oficjalną koszulkę Cracovia Maraton.
– Hasło ,,z historią w tle” nabrało jeszcze większego znaczenia i stało się osią strategii promocji. Zaplanowaliśmy działania niestandardowe, których celem było podsumowanie dotychczasowych edycji biegu i zaproszenie do wspólnego świętowania w kwietniu. Zdecydowaliśmy się na wyraźne podkreślenie roli miasta i promowanie biegu właśnie poprzez pryzmat Krakowa. Za istotne uznaliśmy, by nasze wszelkie działania były spójne, a ich forma możliwie graficzna i multimedialna. Realizując strategię marketingową postawiliśmy na połączenie wielu instrumentów promocji podwyższając tym samym skuteczność dotarcia do odbiorcy docelowego i generując zjawisko synergii. Wykorzystaliśmy tradycyjne narzędzia promocji, dla których starliśmy się dobrać niesztampowe treści, np. dedykowane danemu miastu billboardy. Obok tradycyjnych form promocji (outdoor, radio, prasa itp.) duży nacisk położyliśmy na media elektroniczne. W ramach własnych zasobów (strona internetowa, social media) zaproponowaliśmy odbiorcom interesujące cykle tematyczne oraz angażujący content: konkursy, głosowanie reakcjami, wideo/animowana grafika. Jako zwieńczenie działań powstało multimedialne wydawnictwo: „Z historią w tle”! Wykorzystaliśmy również stale rosnący trend – promocję opartą na rekomendacji liderów opinii oraz wykorzystania ich wiedzy i doświadczenia do tworzenia contentu na potrzeby własnych kanałów komunikacji – podjęliśmy współpracę z influencerami i ambasadorami. Rozpoczęliśmy również przygodę z podcastami – podkreśla Katarzyna Stępniewska-Walaszczyk, zastępczyni dyrektora ds. Marketingu i Organizacji Imprez Sportowych ZIS.
Efekty działań związanych z kampanią
W mediach powstało 1540 publikacji dotyczących 20. Cracovia Maraton. AVE wyniosło 4 030 618 zł. Łączny zasięg publikacji to 69 404 471. Na trasę 20. edycji Cracovia Maraton wyruszyło 5195 osób z 45 krajów.
Jubileuszowe wydawnictwo „Z historią w tle. 20 edycji Cracovia Maraton” można zobaczyć tutaj.