Krakowski Rynek szybko powiększa grono swoich znajomych
Przygodę z Facebookiem rozpoczął ponad rok temu. Z początku informował o różnych wydarzeniach z płyty Rynku Głównego, potem zaczął zamieszczać także swoje przemyślenia. Dzisiaj ma już prawie 5 tysięcy fanów, a ich liczba zwiększa się dziennie o ponad 100 osób. Krakowski Rynek w serwisie społecznościowym.
Serwisy społecznościowe rządzą się swoimi prawami, internauci bywają kapryśni, szybko się nużą i oczekują nowości. Młodzi ludzie szukają tu nie tylko najświeższych informacji, ale także żartobliwych komentarzy, na które mogą reagować. Profil Krakowskiego Rynku spełnia te oczekiwania i dlatego największą grupę jego fanów tworzą ludzie w przedziale wiekowym 13-24. Facebookowicze żywo reagują na wszystko, co pojawia się na profilu rynku. Komentują zamieszczane zdjęcia, odpowiadają na zaczepki, pocieszają i nieustannie komplementują.
Na oficjalnym profilu Krakowa, który może poszczycić się liczbą prawie 4 tysięcy fanów, publikowane są natomiast informacje o ciekawych imprezach i wydarzeniach kulturalnych. Często jest to także najszybsze źródło informacji o utrudnieniach w mieście, czy zagrożeniach związanych z sytuacją powodziową. Profil Kraków PL wybierają internauci nieco starsi, w przedziale wiekowym 18-34.
Krakowski Rynek oraz Kraków mają także swoje konta w polskim odpowiedniku Twittera – serwisie Blip. Oprócz tego Kraków zebrał ponad 115 tysięcy znajomych w serwisie Nasza-Klasa (OS).