Czekamy na zgłoszenia kandydatów do Rady Budżetu Obywatelskiego
Trwa nabór do Rady Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa. Przedstawicielami rady mogą zostać osoby, które są wnioskodawcami zwycięskich projektów z poprzednich dziesięciu edycji budżetu.
Aby rozpocząć pracę w radzie należy przesłać wniosek do 29 marca za pomocą formularza lub mailowo na adres: budzetobywatelski@um.krakow.pl lub w formie tradycyjnej na adres Wydziału Polityki Społecznej, ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków z dopiskiem RBO – NABÓR.
Decyzję o powołaniu członków rady strony społecznej podejmuje prezydent m.in. na podstawie analizy doświadczenia kandydata w zakresie partycypacji społecznej.
Do zadań rady należy:
- monitorowanie wdrożenia i realizacji harmonogramu budżetu obywatelskiego, proponowanie zasad oraz rozwiązań w celu prawidłowej jego realizacji
- promocja idei budżetu obywatelskiego
- wyrażanie – na wniosek Prezydenta Miasta Krakowa – opinii w sprawach związanych z poszczególnymi etapami realizacji budżetu obywatelskiego
- realizacja innych zadań wskazanych we właściwej uchwale Rady Miasta Krakowa w sprawie Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa.
Oprócz czterech przedstawicieli strony społecznej w skład rady wchodzi dwóch przedstawicieli prezydenta, po czterech przedstawicieli rady miasta oraz rady dzielnicy.
Kadencja strony społecznej trwa dwa lata.
Szczegóły w Biuletynie Informacji Publicznej.