Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zaświadczenie o zameldowaniu – wszystko, co musisz wiedzieć

Zaświadczenie wydaje się osobie, której dotyczy wniosek. Natomiast z wnioskiem o wydanie zaświadczenia dotyczącego innej osoby może wystąpić pełnomocnik.

Fot. pexels.com

Aby uzyskać zaświadczenie, należy przygotować, a następnie złożyć następujące dokumenty:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
  • dowód osobisty lub inny dokument tożsamości
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej
  • pełnomocnictwo (wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo) – jeżeli z niego skorzystano.

Ile kosztuje zaświadczenie o zameldowaniu?

Opłata za zaświadczenie o zameldowaniu wynosi 17 złotych. Te samą kwotę należy uiścić, jeżeli wnioskujący korzystał z pełnomocnictwa. Jeżeli na pełnomocnika powołano członka najbliższej rodziny, wówczas nie trzeba uiszczać opłaty.

Ile czeka się na wydanie zaświadczenia w Krakowie?

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Gdzie załatwić sprawę zaświadczenia o zameldowaniu w Krakowie?

Dokumenty można złożyć w Wydziale Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Krakowa:

  • Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic I–VII (Śródmieście, Krowodrza) al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, I piętro
  • Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic VIII–XIII (Podgórze) ul. Wielicka 28a
  • Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych dla Dzielnic XIV–XVIII (Nowa Huta) os. Zgody 2
  • godz. otwarcia: 7.40–18.00.
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-08-01
Data aktualizacji: 2024-08-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź