Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Nowy plan na remont torowiska na al. Solidarności

Zarząd Dróg Miasta Krakowa zmienił plan dotyczący remontu torowiska na al. Solidarności. Z uwagi na zły stan techniczny trasy, w interesie mieszkańców leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska byłaby możliwa dopiero za kilka lat.

Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

ZDMK podjął decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego nr 4/V/2024 i odstąpieniu od zawarcia umowy z wykonawcą, wyłonionym na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Przebudowa torowiska tramwajowego w al. Solidarnościsp. z o.o., na kwotę 1 918 800,00 zł. Drogowcy zaznaczają, że kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie tej dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat.

W związku z budową drogi ekspresowej S7, stanowiącej fragment obwodnicy Krakowa, jak już wstępnie informowano, od 26 sierpnia 2024 r. wyłączona będzie z eksploatacji na okres minimum 8 miesięcy trasa tramwajowa na al. Solidarności. Stanowi to okazję do wykonania remontu tego torowiska bez generowania dodatkowych utrudnień dla pasażerów. Remont ten poprowadzony zostanie wzorem działań bieżących, prowadzonych w ostatnich latach na infrastrukturze tramwajowej w ciągu ul. Kocmyrzowskiej, Bieńczyckiej, Ujastek Mogilski, Ujastek oraz Zakopiańskiej. Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i odwodnienia torowiska.

Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na podniesienie komfortu podróżowania tą ulicą, zbliżonego do efektu, jaki dałaby przebudowa ulicy.

W ramach remontu nakładowego na al. Solidarności wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni, od wjazdu na os. Centrum A i B do tzw. agrafki przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościową przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością oraz regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu, a obecnie dobiegają końca, kosztowały łącznie 10 mln zł.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-08-22
Data aktualizacji: 2024-08-23
Powrót

Zobacz także

Znajdź