Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

„Logoterapia jako odpowiedź na kryzys egzystencjalny człowieka”

Kondycja psychiczna nauczycieli i uczniów – to temat przewodni trzeciej ogólnopolskiej konferencji naukowej pt. „Logoterapia jako odpowiedź na kryzys egzystencjalny człowieka”. Wydarzenie odbędzie się dziś, 10 października na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

Fot. Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie / materiały prasowe

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. Zapisy poprzez formularz online.

Program konferencji:

  • godz. 8.30: Rejestracja
  • godz. 9.00: Otwarcie konferencji (słowo wstępne prof. Elisabeth Lukas)
  • godz. 9.30: „Wyniki badań kondycji psychicznej uczniów i nauczycieli” – dr Roman Solecki, Uniwersytet KEN w Krakowie, Krakowski Instytut Logoterapii
  • godz. 10.00: „Terapia systemowa i logoterapia wobec rodzin z dzieckiem z trudnościami szkolnymi” – prof. Tadeusz Pietras, Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, KIL
  • godz. 10.30: „Rozwój osobisty nauczyciela jako czynnik wzmacniający dobrostan” – dr hab. Joanna Łukasik, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
  • godz. 11.00: „Wykorzystanie idei i modelu logoterapii w pracy z dziećmi i młodzieżą o zaniżonej samoocenie i z myślami samobójczymi” – dr hab. Mariusz Jędrzejko, Akademia Piotrkowska, KIL
  • godz. 11.30: Przerwa kawowa
  • godz. 12.00: „Emil M. Cioran i Viktor E. Frankl – od bezsensu do sensu ludzkiej egzystancji” – dr hab. Kasper Sipowicz, Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, KIL
  • godz. 12.30: „Sumienie, wina, odpowiedzialność jako kategorie egzystencjalne nauczyciela-autorytetu” – o. dr hab. Aleksander Posacki, Collegium Verum w Warszawie, KIL
  • godz. 13.00: „Wsparcie rozwoju talentów i uzdolnień uczniów jako odpowiedź na kryzys egzystencjalny” – dr Łukasz Cieślik, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
  • godz. 13.30: „Mniej, żeby więcej – profilaktyka syndromu wypalenia nauczyciela w kontekście logoterapii” – dr Anetta Ocytko, Krakowski Instytut Logoterapii
  • godz. 14.00: Przerwa obiadowa
  • godz. 15.00: „Depersonalizacja procesów edukacyjnych a kondycja psychiczna nauczycieli” – dr Stanisław Kowal, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • godz. 15.30: „Integralny rozwój nauczyciela warunkiem integralnego rozwoju ucznia” – mgr Maria Chodkiewicz, Stowarzyszenie Przyjaciół Szkół Katolickich, KIL
  • godz. 16.00: „Osobowość nauczyciela jako narzędzie pracy – perspektywa logoterapeutyczna” – dr Piotr Szczukiewicz, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, KIL
  • godz. 16.30: „Co zrobić, aby profilaktyka kryzysu psychicznego w szkołach była skuteczna?” - panel ekspertów:
    • Tomasz Gubała, Fundacja Archezja
    • dr Jolanta Kraśniewska, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, KIL
    • dr Karolina Kmiecik-Jusięga, Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
    • Piotr Szwędrowski, Fundacja „Wypłyń na Głębię”
    • prowadzenie: Michał Kuś, Krakowski Instytut Logoterapii
  • godz. 17.30: Podsumowanie i zakończenie konferencji.

Ponadto w piątek, 11 października, w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Zdrowia Psychicznego odbędą się bezpłatne warsztaty dla krakowian wzmacniające odporność psychiczną. Wydarzenie odbędzie się w Aptece Designu, na ul. Mikołaja Kopernika 19a, w godz. 12.00–16.00.

Zapisy poprzez formularz online.

Konferencja naukowa na UKEN

pokaż metkę
Osoba publikująca: Marta Müller-Reczek
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-09-24
Data aktualizacji: 2024-10-10
Powrót

Zobacz także

Znajdź