Skorzystaj z całodobowej Telefonicznej Informacji Pacjenta
Mieszkańcy Krakowa potrzebujący szybkich informacji dotyczących dostępności do systemu ochrony zdrowia i praw pacjenta mogą korzystać z bezpłatnej, całodobowej, ogólnopolskiej Telefonicznej Informacji Pacjenta.

Ogólnopolska infolinia działa w systemie 24/7
Pod numerem telefonu 800 190 590 mieszkańcy Krakowa mogą skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP). Pod ten bezpłatny ogólnopolski numer telefonu mogą dzwonić wszyscy, którzy chcą uzyskać szybkie, kompleksowe i przejrzyste informacje w zakresie praw pacjenta i funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Infolinia jest dostępna przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu na terenie całego kraju. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat i rozmowy w języku migowym.
Zakres udzielanych danych obejmuje między innymi informacje o:
- najkrótszym terminie do lekarza specjalisty
- nocnej i świątecznej opiece medycznej
- najbliższym Szpitalnym Oddziale Ratunkowym oraz Izbie Przyjęć
- najbliższej aptece, w której można znaleźć przepisany lek
- postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem
- sposobie uzyskania karty EKUZ
- prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej
- tym, jak zgłosić naruszenie praw pacjenta
- jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Ponadto, w ramach TIP można skorzystać z usługi zamówienia rozmowy z konsultantem oraz usługi czatu z konsultantem na stronie internetowej NFZ. W godzinach 8.00–18.00 można też uzyskać informacje o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta oraz w godzinach 8.00–16.00 w dni robocze można skorzystać z wideo rozmowy z tłumaczem języka migowego.
Mieszkaniec może się również dowiedzieć o najkrótszym terminie do lekarza specjalisty. Może również skorzystać z terminyleczenia.nfz.gov.pl.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: nfz.gov.pl.