Zgubiłeś? Znalazłeś? Sprawdź, gdzie się zgłosić
Zgubiłeś rzecz na terenie Krakowa? Sprawdź, czy nie czeka ona na Ciebie w Biurze Rzeczy Znalezionych UMK. A może znalazłeś rzecz i nie wiesz co z nią zrobić?
Jak działa Biuro Rzeczy Znalezionych?
Biuro Rzeczy Znalezionych prowadzone przez Wydział Spraw Administracyjnych UMK działa przy ul. Wielickiej 28a, I piętro, pok. 114. Biuro jest czynne w poniedziałek, środę i piątek w godz. 7.40–15.30, w czwartek: 8.00–15.30.
Przyjmuje znalezione na terenie Krakowa rzeczy o wartości szacunkowej powyżej 100 zł. Warto zaznaczyć, że pieniądze, które w ciągu dwóch lat nie zostaną odebrane przez właściciela, stają się własnością osoby, która je znalazła. W przypadku braku danych znalazcy pieniądze stają się własnością miasta. Z kolei przedmioty, które po upływie terminu dwóch lat stały się własnością miasta, przekazywane są na sprzedaż.
Wszelkie informacje o rzeczach znalezionych można uzyskać:
- mailowo: brz@um.krakow.pl
- telefonicznie: 12 616 57 11 i 12 616 56 82
- przez ePUAP: skrytka podawcza Urzędu Miasta Krakowa /UMKr/SkrytkaESP – za pośrednictwem formularza zapytania o rzecz znalezioną lub formularza pisma ogólnego kierowanego do Urzędu Miasta Krakowa.
Co nowego?
Po godzinach pracy Biura Rzeczy Znalezionych telefony już nie milczą i zamiast pustego sygnału, od połowy sierpnia słyszymy komunikat w języku polskim i angielskim, informujący o godzinach urzędowania i zaproszenie do kontaktu mailowego.