Kolejny etap przebudowy ul. Wrony – zamknięcie przejazdu kolejowego
Od 30 czerwca całkowicie zamknięty został przejazd kolejowy na ul. Wrony. Utrudnienia potrwają do końca sierpnia i są związane z przebudową torów oraz infrastruktury drogowej. Wprowadzono objazdy i zmiany w kursowaniu autobusów komunikacji miejskiej.

W związku z modernizacją przejazdu kolejowego oraz towarzyszącej infrastruktury ul. Wrony została zamknięta dla ruchu kołowego na odcinku od ul. Chlebicznej do torów kolejowych. Prace potrwają do końca sierpnia.
Objazdy dla ruchu kołowego:
Kierowcy mogą korzystać z dwóch dotychczasowych tras objazdowych wyznaczonych ulicami:
- Prażmowskiego i Petrażyckiego w Krakowie, Graniczną, Korabnicką, Popiełuszki i Krakowska w Skawinie oraz Skotnicką w Krakowie
- Wrony, Skotnicką, autostradą A4, Zakopiańską, Taklińskiego i Petrażyckiego.
Zmiany w kursowaniu linii autobusowych:
- nr 175, 475 – zostały skierowane na trasy skrócone: „Borek Fałęcki” – ... – przystanek „Nałkowskiej” – „Topografów”
- Został uruchomiony tymczasowy przystanek „Topografów” 71, który będzie zlokalizowany na pętli przy skrzyżowaniu ul. Prażmowskiego i Topografów (przed przejazdem kolejowym)
- Częstotliwość kursowania pozostaje bez zmian
- nr 233 – została zawieszona z uwagi na brak możliwości przejazdu na ul. Wrony oraz remont ul. Kopernika i Wyspiańskiego w Skawinie.
- Przejazd na terenie Skawiny jest zapewniony przez linię gminną S3
- nr 610 – kursy wariantowe wykonywane do przystanku „Sidzina” zostały skrócone do przystanku „Borek Fałęcki” (z uwagi na wymiary tymczasowej pętli autobusowej)
- nr 733 – została uruchomiona linia zastępcza na trasie: „Czerwone Maki P+R” – ul. Czerwone Maki, ul. Bunscha, ul. Babińskiego, ul. Skotnicka, ul. Wrony – „Sidzina”
- Linia kursuje we wszystkie dni tygodnia w godz. od ok. 4.30 do ok. 23.30 co ok. 40–45 minut.
Rozkłady jazdy zostały zmienione. Szczegóły na stronie internetowej ztp.krakow.pl.
W ramach inwestycji przebudowana zostanie infrastruktura podziemna i napowietrzna: kolektor deszczowy, sieci wodociągowa i gazowa, elektryczna i teletechniczna. Ulica zostanie poszerzona, powstanie chodnik oraz nowoczesne oświetlenie. Prace realizowane będą również na terenie kolejowym (przebudowa sygnalizacji oraz nawierzchni wraz z torowiskiem).
Koszt robót to niecałe 3,5 mln zł.
Szczegóły na stronie internetowej zdmk.krakow.pl.