Dzielnice rozwiń menu

„Ławka dialogu” w Bronowicach – pytania i odpowiedzi

25 listopada, prezydent Aleksander Miszalski spotkał się na „ławce dialogu” z mieszkańcami Bronowic. Wydarzenie odbyło się w klubie sportowym Bronowianka przy ul. Zarzecze 124a.

Ławka dialogu w Bronowicach
Fot. krakow.pl

Mieszkańcy zadawali pytania, na które odpowiadały właściwe wydziały Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki. Poniżej zebrane zostały wszystkie pytania wraz z udzielonymi na nie odpowiedziami.

Zobacz fotogalerię


Pytania, poruszone tematy i odpowiedzi:

(Odpowiedź pojawi się po kliknięciu na wybrane pytanie/poruszony temat)

1. Jaka jest przyszłość inwestycji ul. Krzywy Zaułek?

ZDMK posiada opracowaną dokumentację projektową dla zadania pn.: „Przebudowa dróg wewnętrznych w obrębie ulic Rydla, Jadwigi z Łobzowa, Staszczyka, Bronowicka wraz z ul. Krzywy Zaułek (część II)” oraz dla zadania pn.: „Przebudowa drogi wewnętrznej w obrębie ul. Rydla 18 i 22”. Obecnie trwa wybór wykonawcy po rozpatrzeniu sprawy przez Krajową Izbę Odwoławczą w związku z odwołaniem się jednego z oferentów. W przypadku zawarcia umowy rozpoczęcie robót nastąpi w 2026 roku.

2. Jaka jest przyszłość tramwaju na ul. Piastowskiej?

Aktualnie przygotowywane jest przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie postępowanie przetargowe na opracowanie wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji przebiegu linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Ogłoszenie postępowania planowane jest na I kwartał 2026 r.

W dwóch z trzech planowanych do zlecenia wariantów przebiegu przewidywana jest budowa tramwaju wzdłuż ul. Piastowskiej. Opracowana koncepcja wskaże preferowany wariant przebiegu tramwaju.

Zadanie ZIM ZIM/ST6.2/20 „Budowa linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory”.

3. Jaka jest możliwość dokończenia Parku Bronowickiego i czy zagospodarowany zostanie znajdujący się tam budynek?

Budżet Miasta Krakowa na 2026 rok ani WPF nie przewiduje żadnych środków na dalszą realizację Parku Bronowickiego, w tym modernizacji budynku na boisko wielofunkcyjne, którego koszt wynosi 3,5–4 mln zł.

4. Na jakim etapie jest plan miejscowy dla terenów wokół ZS nr 7?

Koncepcja miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „W rejonie ulic Stańczyka i Złoty Róg” jest na etapie opiniowania przez Komisję Planowania Przestrzennego Rady Miasta Krakowa. Po otrzymaniu opinii Komisji sporządzony zostanie projekt planu, który zostanie skierowany do opiniowania i uzgodnień ustawowych. Na kolejnym etapie projekt planu zostanie poddany konsultacjom społecznym. Z aktualną koncepcją planu można zapoznać się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.krakow.pl (w zakładce PLANY SPORZĄDZANE). Na stronie tej są także zamieszczane informacje dotyczące procedury sporządzania planu.

5. Na jakim etapie jest pozyskiwanie terenów wokół ZS nr 7 tak, aby szkoła mogła się rozwijać?

Wobec niedoprowadzenia do założonego celu w postępowaniach prowadzonych w latach ubiegłych, aktualnie rozważana jest kolejna 8. koncepcja regulacji, obejmująca teren zajęty pod Szkołę.

W ramach aktualnie prowadzonego postępowania uzyskano stanowiska przez jednostki merytoryczne, tj. Wydział Edukacji i Projektów Edukacyjnych oraz Miejskie Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie, które w ramach prac nad projektem budżetu Miasta Krakowa na rok 2026 zgłosiły konieczność zabezpieczenia środków na regulację spraw gruntowych dotyczących ZSO nr 7 na liście rankingowej inwestycji w dziedzinie „Oświata i Wychowanie”. Zgodnie z obowiązującymi w GMK procedurami lista rankingowa została przekazana do EK UMK do dalszego procedowania. Ostatecznie wyżej wymienione zadanie nie zostało ujęte w projekcie przyszłorocznego budżetu Miasta Krakowa/WPF.

6. Czy istnieje plan odbudowy budynku na ul. Młodej Polski, gdzie miał być CAS, instytucja kultury i nowa siedziba Rady Dzielnicy?

Zarząd Inwestycji Miejskich realizuje zadanie pn. „Przygotowanie budowy budynku przy ul. Młodej Polski 7 na potrzeby społeczności Dzielnicy VI”. W 2025 r. sporządzono i odebrano pełnobranżową dokumentację projektową oraz uzyskano ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę.

Kolejnym etapem będzie ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane oraz realizacja inwestycji. Dalsza realizacja zadania warunkowana jest zabezpieczeniem środków na ten cel w Budżecie Miasta oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Szacunkowy koszt inwestycji to około 12,2 mln zł.

Budynek zaprojektowano jako trzykondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, o powierzchni użytkowej części nadziemnej budynku 822,2 m², a kubaturze 3 255,7 m³. Projektowany budynek obejmuje punkt obsługi mieszkańców, pomieszczenia socjalne i techniczne, sale CAS, szatnie, świetlicę dla młodzieży z trzema salami, kuchnię przeznaczoną do prowadzenia warsztatów, pomieszczenie dla wychowawców, biura Rady Dzielnicy oraz salę konferencyjną.

Wydano decyzję nr 517/6740.1/2025 z dn. 17.06.2025 r. dla inwestycji polegającej na budowie budynku użyteczności publicznej na potrzeby społeczności Dzielnicy VI, z miejscami postojowymi oraz dojazdem i dojściem pieszym na dz. 162/5 obr. 3 Krowodrza oraz infrastrukturą techniczną, przy ul. Młodej Polski 7 w Krakowie. Decyzja jest ostateczna.

7. Czy na ul. Na Błonie jest możliwość realizacji chodnika, który został wskazany w Budżecie Obywatelskim?

Aktualnie nie ma możliwości realizacji chodnika na ul. Na Błonie wskazanego w Budżecie Obywatelskim. Zadanie dotyczące budowy chodnika na ul. Na Błonie wymaga pozyskania dodatkowych terenów pozostających we władaniu osób prywatnych. ZDMK w roku bieżącym zawarł umowę nr 442/U/ZDMK/2025 z dnia 17.10.2025 r. na opracowanie wielowariantowej koncepcji, w ramach której mają zostać przeanalizowane różne warianty rozbudowy ul. Na Błonie wraz z budową dodatkowych połączeń z ul. Filtrową i ul. Zygmunta Starego w celu udrożnienia ruchu oraz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców. ZDMK po opracowaniu wariantów będzie dodatkowo prowadził konsultacje społeczne z mieszkańcami w celu wyboru najbardziej korzystnego wariantu.

8. Jaki jest stan realizacji planu miejscowego Tetmajera II?

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Bronowice Małe – Tetmajera II” jest na etapie opiniowania i uzgodnień ustawowych. Na kolejnym etapie projekt planu zostanie poddany konsultacjom społecznym. Z aktualnym projektem planu można zapoznać się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.krakow.pl (w zakładce PLANY SPORZĄDZANE). Na stronie tej są także zamieszczane informacje dotyczące procedury sporządzania planu.

9. Czy jest rozwiązana sprawa realizacji ul. Truszkowskiego?

Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK) w oparciu o art. 16 u.d.p. zawarł umowy o zastępstwo inwestycyjne realizacji inwestycji drogowej w rejonie ul. Ks. Stanisława Truszkowskiego, Tetmajera numer:

  • 495/U/ZDMK/2023 z dnia 24.08.2023 r. ze zmianami,
  • 497/U/ZDMK/2023 z dnia 24.08.2023 r. ze zmianami – realizowaną w etapach,
  • 496/U/ZDMK/2023 z dnia 24.08.2023 r. ze zmianami – realizowaną w etapach.

Do dnia dzisiejszego inwestorzy z powyższych umów nie wystąpili do ZDMK z harmonogramem robót celem wydania terenu pod realizację inwestycji drogowej.

ZDMK aktualnie nie wydał uzgodnień dla lokalizacji sieci kanalizacji deszczowej (odwodnienia drogi) w ramach inwestycji przebudowy ul. Truszkowskiego. Należy zwrócić uwagę, że warunki techniczne dla budowy kanalizacji deszczowej wydaje Zarząd Infrastruktury Wodnej w Krakowie, który w ramach swoich wytycznych/warunków technicznych winien uwzględnić możliwość bezpiecznego odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z całej zlewni ciążącej do planowanego układu odwadniającego.

ZDMK na liście rankingowej ujęło zadanie pn.: „Rozbudowa ul. Truszkowskiego” celem wprowadzenia go do budżetu Miasta Krakowa oraz do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata kolejne. Powyższe zadanie nie zostało uwzględnione w projekcie Prezydenta Miasta Krakowa budżetu miasta Krakowa na rok 2026.

10. Czy jest planowana rozbudowa SP nr 138?

W 2024 r. opracowano analizę możliwości rozbudowy istniejącego budynku SP nr 138 wraz z koncepcją architektoniczno-urbanistyczną, która zakłada budowę od strony ul. Wierzyńskiego dodatkowego budynku połączonego przewiązką z istniejącym obiektem. W listopadzie 2025 r. zawarto umowę na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla realizacji ww. inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj” z terminem zakończenia do grudnia 2025 r.

Przystąpienie do rozbudowy szkoły uzależnione jest od zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Miasta Krakowa oraz WPF na kolejne lata.

11. Jakie są plany dotyczące rozbudowy mostu – „wąskiego gardła” łączącego dzielnicę VI i VII w okolicy Mydlnik i czy jest szansa na montaż świateł wahadłowych?

ZDMK w chwili obecnej nie prowadzi zadania dotyczącego rozbudowy mostu. Zadanie pn.: „Budowa nowego mostu na rzece Rudawie w ciągu ul. Podłużnej/ul. Zakliki z Mydlnik” znajduje się na listach rankingowych. Po wprowadzeniu zadania do BMK oraz do WPF, tut. Zarząd przystąpi do realizacji zadania w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, a następnie wykonania robót budowlanych.

Po obserwacjach w terenie oraz weryfikacji danych o zdarzeniach drogowych na moście, przeprowadzonych przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Miasta Krakowa, ZDMK, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom lokalnej społeczności, rozważy możliwość budowy sygnalizacji wahadłowej na moście w ciągu ul. Zakliki z Mydlnik.

Szacunkowy koszt budowy sygnalizacji to ok. 280 tys. zł brutto, uwzględniając projekt ruchowy i elektryczny wraz z niezbędnymi pozwoleniami i uzgodnieniami (m.in. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, zarządzającego terenem). W przypadku uzyskania niezbędnych środków finansowych, zadanie inwestycyjne może zostać zrealizowane w 2026 roku.

Niemniej jednak, w opinii Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Miasta Krakowa, przedmiotowe rozwiązanie w sposób odczuwalny ograniczy płynność ruchu, szczególnie dla pojazdów jadących od strony przystanku kolejowego Kraków Zakliki, i może prowadzić do powstawania nadmiernych kolejek.

12. Co dokładnie wydarzy się w 2026 roku w temacie SP nr 138?

Rozbudowa SP nr 138 była przedmiotem analizy w ramach prac nad projektem budżetu Miasta Krakowa na rok 2026. Obecnie trwa procedura jego uchwalania. Ostateczną decyzję o uwzględnieniu ww. inwestycji w planie wydatków podejmie Rada Miasta Krakowa w formie stosownej uchwały.

13. Nie ma łatwego dojścia z ul. Wizjonerów do stacji Bronowice SKA. Co można z tym zrobić?

ZDMK posiada opracowaną koncepcję dla kładki pieszo–rowerowej łączącej os. Wizjonerów z przystankiem SKA Bronowice. Orientacyjny koszt realizacji robót, szacowany przez Projektanta, wynosi 13 789 838,24 zł.

Z uwagi na brak dostępności terenowej (brak możliwości pozyskania działki nr 725/8, obręb 41, jedn. ewid. Krowodrza – działka pozostaje w użytkowaniu Polskiego Związku Działkowców), nie ma możliwości realizacji zadania w zaprojektowanym w koncepcji kształcie.

Na chwilę obecną nie prowadzi się zadania polegającego na opracowaniu dokumentacji dla kładki. Brak jest zabezpieczonych środków w BMK/WPF na opracowanie dokumentacji i realizację robót. Tut. zarząd wnioskował o zabezpieczenie środków finansowych w wysokości 16,4 mln zł na lata 2026–2029, jednak w opiniowanym projekcie BMK/WPF brak jest przedmiotowego zadania.

14. Przy okazji przebudowy ul. Truszkowskiego, na dużej części drogi nie jest zaplanowana kanalizacja. Co można z tym zrobić?

Obecnie trwają prace projektowe dotyczące budowy układu drogowego ul. Ks. Stanisława Truszkowskiego, prowadzone na zlecenie ZDMK.

Na odcinku przedmiotowej ulicy konieczna jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej w nawiązaniu do istniejącego odbiornika znajdującego się na wysokości budynku nr 14. W opinii technicznej Wodociągi Miasta Krakowa SA (WMK SA) poinformowały Inwestora, tj. ZDMK, aby przy opracowaniu rozwiązań drogowych bezwzględnie przedstawić trasę projektowanej sieci lub pozostawić rezerwę terenu pod jej budowę.

WMK SA przystąpi do prac projektowych budowy sieci kanalizacyjnej w omawianym terenie (w dostosowaniu do docelowych rozwiązań drogowych), jednakże możliwe będzie to dopiero po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Pozwoli to prowadzić sieć kanalizacyjną w terenie objętym decyzją ZRID, co znacząco ograniczy trudności terenowo-prawne związane z udostępnieniem nieruchomości pod cele budowlane.

WMK SA mają na uwadze, aby realizacja inwestycji drogowej i budowa sieci kanalizacji sanitarnej odbywały się równocześnie, w koordynacji z Inwestorem budowy układu drogowego.

W ramach zadania rozbudowy ul. Truszkowskiego wymagana jest również realizacja odwodnienia drogi na całym odcinku planowanej przebudowy zgodnie z wydanymi przez Zarząd Infrastruktury Wodnej (ZIW) warunkami technicznymi znak WUW.461.1145.2025.MM1 z dn. 27.10.2025.

Część ul. Truszkowskiego (od wysokości dz. nr 32/7, obr. 40 Krowodrza) zgodnie z ukształtowaniem terenu spływa w kierunku północnym do istniejącej kanalizacji opadowej w ul. Pasternik (zlewnia nr 63K, wylot do cieku Sudół od Modlnicy). Zdecydowana większość drogi spływa w kierunku południowym do istniejącej kanalizacji opadowej w ul. Truszkowskiego i dalej wylotem do Strugi Bronowickiej.

Planowane jest częściowe odprowadzenie wód opadowych do istniejącej sieci kanalizacji opadowej w ul. Pasternik i częściowo do sieci w rejonie skrzyżowania ul. Tetmajera / Truszkowskiego, wraz z realizacją zbiorników retencyjnych w drodze.

ZDMK w oparciu o art. 16 u.d.p. zawarł umowy o zastępstwo inwestycyjne realizacji inwestycji drogowej w rejonie ul. Ks. Stanisława Truszkowskiego, Tetmajera:

  • 495/U/ZDMK/2023 z dnia 24.08.2023 r. ze zmianami,
  • 497/U/ZDMK/2023 z dnia 24.08.2023 r. ze zmianami – realizowaną w etapach,
  • 496/U/ZDMK/2023 z dnia 24.08.2023 r. ze zmianami – realizowaną w etapach.

Do dnia udzielenia przedmiotowej informacji Inwestorzy z powyższych umów nie wystąpili do ZDMK z harmonogramem robót celem wydania terenu pod realizację inwestycji drogowej.

Inwestor jest zobowiązany do zrealizowania odwodnienia oraz infrastruktury technicznej, niemniej jednak wszystkie sieci muszą być uwzględnione w projekcie architektoniczno-budowlanym branży drogowej. ZDMK aktualnie nie wydał uzgodnień dla lokalizacji sieci kanalizacji deszczowej (odwodnienia drogi) w ramach inwestycji przebudowy ul. Truszkowskiego.

15. Czy można wprowadzić ograniczenie ruchu na ul. Zygmunta Starego?

Obecnie wypracowywane i konsultowane są propozycje wprowadzenia ograniczenia ruchu na ul. Zygmunta Starego. Możliwymi rozwiązaniami jest wprowadzenie stosownego oznakowania (zakazu ruchu) albo fizyczne wygrodzenie słupkami blokującymi. Finalna decyzja zostanie podjęta po pozyskaniu opinii ze strony ZZM.

16. Przy ul. Zygmunta Starego są ogródki działkowe, które nie mają kontenera na odpady. Czy da się ten problem rozwiązać?

Na terenie Gminy Miejskiej Kraków odbiór wszystkich rodzajów odpadów komunalnych jest realizowany w ramach Zintegrowanego Systemu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi. System obejmuje zarówno nieruchomości zamieszkane, jak i niezamieszkane, na których powstają odpady komunalne i dla których złożono deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

W celu realizacji usługi odbioru odpadów powstających na danej nieruchomości niezbędne jest złożenie przez właściciela/zarządcę nieruchomości deklaracji odpowiedniej dla rodzaju nieruchomości.

Deklaracje składa się do Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta Krakowa. Wszelkie informacje można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta Wydziału Podatków i Opłat pod numerami telefonów: 12 616 97 35, 12 616 97 42 oraz 12 616 97 39.

Link do strony internetowej: deklaracje.mpo.krakow.pl.

Dodatkowo właściciele/zarządcy nieruchomości przed uruchomieniem usługi odbioru odpadów muszą wyposażyć nieruchomość w komplet pojemników (lub worków) do zbierania odpadów komunalnych, w zależności od rodzaju złożonej deklaracji.

17. Skąd będzie pochodziło finansowanie P&R na Bronowicach – ok. 80 000 000 zł?

Finansowanie budowy węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice oraz terminalem autobusowym w Krakowie pochodzi z Budżetu Miasta Krakowa i jest dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, Działanie 3.1 Transport miejski – ZIT (Zintegrowane Inwestycje Terytorialne), Typ projektu A.

Zarząd Województwa Małopolskiego przyznał ponad 52 mln zł z Funduszy Europejskich. Pozostałą część – ok. 27 mln zł – pokryje Miasto z własnego budżetu.

18. Co się stało z ok. tysiącem podpisów, które złożyło stowarzyszenie Nasze Bronowice przeciw budowie P&R na Bronowicach?

Etap uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego prowadziła Miejska Infrastruktura Sp. z o.o., która została rozwiązana 24.01.2020 r. Po tej dacie zadanie przejął ZDMK, organizując zamówienie na uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę i prowadzenie robót budowlanych.

Na etapie prowadzonym przez ZDMK nie odnotowano sprzeciwu Stowarzyszenia Nasze Bronowice – Inicjatywa Obywatelska w zakresie „ok. tysiąca podpisów” przeciw budowie P&R.

Stowarzyszenie oprotestowało decyzje ULICP (wydana 15.06.2018 r.) w Samorządowym Kolegium Odwoławczym i WSA w Krakowie. Ostatecznie WSA, po kontroli legalności zaskarżonej decyzji, uznał ją za zgodną z prawem i oddalił skargę (4.06.2019 r.).

Konsultacje społeczne prowadzone przez Miejską Infrastruktura Sp. z o.o. w 2017–2018 r. sprzyjały kontynuacji przygotowania i realizacji inwestycji. W aktualnym zakresie opracowania wielowariantowej koncepcji rozbudowy ul. Na Błonie brak jest przedmiotowego przedłużenia ul. Lindego i ul. Na Błonie.

19. Dlaczego nagrania z komisji infrastruktury dot. budowy P&R zostały usunięte?

Uprzejmie informuję, że nagrania z posiedzeń Komisji Rady Miasta Krakowa nie są publikowane w BIP. Utrwalony zapis dźwiękowy posiedzeń komisji jest dostępny na wniosek u poszczególnych sekretarzy komisji: www.bip.krakow.pl.

20. Jak zmieni się organizacja ruchu i transportu publicznego przy okazji budowy P&R na Bronowicach?

Projekt stałej organizacji ruchu dla węzła drogowego w okolicy P&R Bronowice został ponownie zatwierdzony. Istotną zmianą jest możliwość lewoskrętu z ul. Bronowickiej, jadąc od ul. Balickiej w północno-wschodnią część łącznicy.

Zostanie przebudowana południowo-zachodnia łącznica, wprowadzając dodatkowy pas dla prawoskrętu dla pojazdów KMK. W rejonie istniejącego przejścia dla pieszych (przy budynku nr 85) zostanie wykonana „wyspa oczekiwania” w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych.

Zostaną również wykonane instalacje umożliwiające w przyszłości wprowadzenie sygnalizacji świetlnej.

21. Jakie będą dalsze losy cokołu na os. Widok?

Decyzją Prezydenta Miasta Krakowa nr 1147/6740.1/2018 z dnia 22.06.2018 r. zatwierdzono projekt budowlany i udzielono pozwolenia na budowę dla zamierzenia budowlanego: Zagospodarowanie terenów zielonych (wraz z infrastrukturą techniczną, tj. instalacjami: elektroenergetyczną, wodną, kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej) w pasie Parku Młynówka Królewska, w zakresie działek nr: 137/126, 137/125, 137/124, 137/123, 171/9, 171/8, 455/70, 475, 476 i 477 obr. 6 jednostka ewidencyjna Krowodrza, u zbiegu ulic Armii Krajowej i Zarzecze w Krakowie. Decyzja jest ostateczna.

22. Czy amfiteatr na os. Widok zostanie rozbudowany?

Decyzją Prezydenta Miasta Krakowa nr 1147/6740.1/2018 z dnia 22.06.2018 r. zatwierdzono projekt budowlany i udzielono pozwolenia na budowę dla zamierzenia budowlanego: Zagospodarowanie terenów zielonych (wraz z infrastrukturą techniczną, tj. instalacjami: elektroenergetyczną, wodną, kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej) w pasie Parku Młynówka Królewska, w zakresie działek nr: 137/126, 137/125, 137/124, 137/123, 171/9, 171/8, 455/70, 475, 476 i 477 obr. 6 jednostka ewidencyjna Krowodrza, u zbiegu ulic Armii Krajowej i Zarzecze w Krakowie. Decyzja jest ostateczna.

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie w 2022 roku wykonał kompletną dokumentację projektowo-kosztorysową dla przebudowy amfiteatru na os. Widok. Decyzja o pozwoleniu na budowę nr 395/6740.1/2022 z dnia 01.04.2022 r. straciła ważność w dniu 01.04.2025 r. (zgodnie z art. 37 ust. 1-2 ustawy Prawo Budowlane). W związku z powyższym, przed rozpoczęciem prac budowlanych konieczne jest wykonanie aktualizacji dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Kosztorys przebudowy został wykonany w kwietniu 2022 roku i wynosił 1 438 250,00 zł brutto. Analizując rynek i podobne inwestycje oraz inflację, należy szacować, iż koszt przebudowy może wzrosnąć do 2 000 000,00 zł brutto. Wykonanie aktualizacji dokumentacji to koszt około 30 000,00 zł brutto. W Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krakowa na lata przyszłe nie zostało zabezpieczone finansowanie na w/w zadanie.

23. Czy jest planowane poszerzenie strefy płatnego parkowania na ul. Rydla?

Władze Miasta Krakowa podjęły decyzję o rezygnacji z wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania na terenie Dzielnicy VI Bronowice.

Decyzja w tej sprawie musiała uwzględnić badania zajętości i rotacji miejsc postojowych, które wskazywały na obiektywną potrzebę wprowadzenia strefy na terenie dzielnicy, co znalazło wyraz w uchwale Rady Miasta Krakowa. Krytyczny głos mieszkańców Dzielnicy VI, wyrażony podczas konsultacji społecznych przeprowadzonych w listopadzie zeszłego roku, wskazał, że zdecydowana większość mieszkańców opowiedziała się przeciwko wprowadzeniu SPP na terenie Bronowic.

Władze Miasta, ważąc obie przesłanki, ostatecznie przychyliły się do stanowiska mieszkańców i zdecydowały o rezygnacji z wprowadzenia SPP na terenie Dzielnicy VI Bronowice. 

Oczywiście konieczne będzie przygotowanie stosownej zmiany uchwały o OPP, tak aby formalnie nie doszło do wprowadzenia SPP na terenie Dzielnicy VI.

24. Czy drzewostan zostanie odtworzony po remoncie ulicy Krzywy Zaułek i Rydla 18-22?

Działania związane z przebudową ul. Krzywy Zaułek oraz drogi osiedlowej w rejonie posesji przy ul. Rydla 18-22 prowadzone były przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa. W związku z powyższym korespondencja winna zostać udostępniona do ww. jednostki celem ustosunkowania się do poruszonej kwestii.

Zgodnie z posiadaną wiedzą nasadzenia zastępcze w ramach jednej z przebudów zostały wykonane przez ZDMK w rejonie posesji nr 11-15-17 przy ul. Krzywy Zaułek i przekazane w utrzymanie ZZM w 2024 roku. Natomiast nasadzenia kompensacyjne za zieleń usuniętą z rejonu posesji przy ul. Rydla 18-22 zostały wskazane do realizacji w rejonie ul. Zakliki z Mydlnik.

25. Jak miasto rozwiąże problem ze zbyt rzadkim sprzątaniem gminnych terenów zielonych?

Za utrzymanie czystości na terenie Miasta Krakowa, w obrębie działek będących własnością Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa nieposiadających innych zarządców, odpowiada Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Spółka z o.o. oraz Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie.

ZZM prowadzi utrzymanie czystości w obrębie parków, placów zabaw, psich wybiegów oraz wybranych zieleńców. W ramach zawartych umów czystość prowadzona jest na bieżąco.

Natomiast MPO zobowiązane jest m.in. do utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych i wewnątrzosiedlowych oraz placach i terenach otwartych (w tym terenach osiedlowych). Częstotliwość sprzątania przypada, w zależności od lokalizacji, jeden raz w tygodniu lub raz w miesiącu.

Interwencje dotyczące utrzymania czystości na terenach gminnych można zgłaszać do Krakowskiego Centrum Kontaktu pod nr telefonu 12 616-55-55.

26. Czy miasto planuje połączyć Bronowice z Wolą Justowską poprzez przedłużenie ul. Lindego i Na Błonie?

W aktualnym zakresie „Opracowania wielowariantowej koncepcji rozbudowy/przebudowy ul. Na Błonie w celu budowy chodnika wraz z analizą połączenia Bronowic i Woli Justowskiej w ramach zadania Program Budowy Chodników” brak jest przedmiotowego przedłużenia ul. Lindego i ul. Na Błonie.

27. Schody na os. Widok prowadzące na przystanek Bronowice nie są myte, bo rzekomo są prywatne. Jak można rozwiązać ten problem?

Zgodnie z deklaracją Prezydenta Miasta Krakowa, miasto dąży do uzyskania tytułu prawnego pozwalającego objąć obszar realizowanymi przez miasto usługami w zakresie utrzymania porządku. Trwają rozmowy z właścicielami nieruchomości w sprawie uzgodnienia zasad utrzymywania porządku przez służby miejskie, w związku z wykorzystywaniem tego ciągu komunikacyjnego przez ogół mieszkańców korzystających z pętli tramwajowej i innych przestrzeni publicznych.

28. Jak wygląda temat odzyskania praw własności do kamieniołomu na Bronowicach i jaki jest pomysł na przyszłość w tym temacie?

Przygotowany przez już nieistniejące Biuro Przejmowania Mienia i Rewindykacji UMK wniosek o stwierdzenie zasiedzenia terenu byłego kamieniołomu w Mydlnikach został w 2019 r. złożony do Sądu Rejonowego dla Krakowa-Krowodrzy przez Prokuratorię Generalną RP (w imieniu Skarbu Państwa).

Postępowanie to, opóźnione początkowo przez pandemię, jest nadal w toku w sądzie I instancji. Zostali już przesłuchani wskazani przez Skarb Państwa świadkowie, przedłożono wszystkie posiadane dowody; wobec kwestionowania przez stronę przeciwną niektórych przedstawionych dowodów Skarbu Państwa, konieczne okazało się przedstawienie dodatkowych opinii biegłych (ostatnio wpłynęła do sądu opinia biegłego, zawierająca odczyt starych dokumentów).

Nie jest obecnie możliwe podanie terminu zakończenia postępowania nawet w sądzie I instancji, przy czym jest bardzo prawdopodobne, że strona przegrywająca zaskarży zapadłe orzeczenie i sprawa będzie rozstrzygana przez sąd II instancji. Oznacza to, że regulacja praw do terenu byłego kamieniołomu i wapiennika w Mydlnikach zakończy się w perspektywie kilkuletniej.

29. Czy miasto zabezpieczy środki na realizację wybranej koncepcji budowy ul. Truszkowskiego?

Zarząd Dróg Miasta Krakowa umieścił na liście rankingowej zadanie pn.: „Rozbudowa ul. Truszkowskiego” celem wprowadzenia go do budżetu miasta Krakowa oraz do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata kolejne. Powyższe zadanie nie zostało uwzględnione w projekcie Prezydenta Miasta Krakowa budżetu miasta Krakowa na rok 2026.

30. Truszkowskiego – deweloper złożył kolejne wnioski o pozwolenie na budowę w tym obszarze. Czy wystąpiono z decyzją o uwarunkowaniach środowiskowych?

W toku postępowania o pozwolenie na budowę organ AB wezwał inwestora do przedłożenia Decyzji o Uwarunkowaniach Środowiskowych (DUŚ). Z przedłożonych przez inwestora dokumentów wynika brak konieczności uzyskiwania decyzji DUŚ.

31. Jaką szlifierkę nabędzie miasto i jaki będzie jej koszt?

Konsultacje rynkowe w zakresie zakupu szlifierki torowej są obecnie w toku i dopiero po ich zakończeniu będzie można przedstawić rekomendacje dotyczące dalszych działań operacyjnych w zakresie ewentualnego zakupu szlifierki do szyn (w tym: ogłoszenie przetargu, ustalenie podziału prac pomiędzy ZDMK a MPK SA w Krakowie oraz zabezpieczenie środków w budżecie na ten cel). Aktualnie nie jest możliwe, z uwagi na zróżnicowane uwarunkowania dotyczące zakupu i obsługi szlifierki (cena, modele, zakres umowy), podanie modelu i ceny szlifierki.

32. Czy trwają prace nad opracowaniem zasad współpracy między jednostkami (ZDMK, ZTP, MPK) w zakresie szlifowania torowisk?

Konsultacje rynkowe w zakresie zakupu szlifierki torowej są obecnie w toku i dopiero po ich zakończeniu będzie można przedstawić rekomendacje dotyczące dalszych działań operacyjnych w zakresie ewentualnego zakupu szlifierki do szyn (w tym: ogłoszenie przetargu, ustalenie podziału prac pomiędzy ZDMK a MPK SA w Krakowie oraz zabezpieczenie środków w budżecie na ten cel).

Proces obsługi bieżącego utrzymania torowisk w Krakowie jest procesem złożonym. MPK SA w Krakowie nie posiada zasobów umożliwiających przejęcie przedmiotowych zadań, które są w obowiązkach Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Spółka nie zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych pracowników w zakresie nadzoru i wykonawstwa infrastruktury torowej, jak i nie posiada specjalistycznego wyposażenia warsztatowo-technicznego.

Jeżeli dojdzie do zakupu pojazdu oraz poczynione zostaną ustalenia, w ramach których MPK będzie obsługiwał urządzenie, koszty po stronie ZDMK wzrosną o koszt świadczenia usług w tym zakresie. Należy również zaznaczyć, że powyższe prace utrzymaniowe będą miały na celu zapobieganie występowaniu falistego zużycia szyn, jednak nie zastąpią dotychczasowych działań w zakresie likwidacji wspomnianego zjawiska.

33. Jak będzie rozwiązana zastępcza komunikacja przy okazji rocznego zamknięcia skrzyżowania przy Teatrze Bagatela?

Planowana jest budowa przejazdu torowego („przejazdówki”) na ul. Karmelickiej, co pozwoli utrzymać komunikację tramwajową na odcinku Bronowice Małe – Teatr Bagatela przez większość czasu trwania inwestycji. Jedynie podczas wyłączenia ruchu tramwajowego na odcinku Bronowice Małe – Bronowice, w związku z budową parkingu P+R, może zajść konieczność wyłączenia komunikacji tramwajowej lub skrócenia jej do pętli Bronowice.

34. Czy Trasa Zwierzyniecka powstanie?

Obecnie procedowana jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. zadania; na obecnym etapie prac Wydział Środowiska, Klimatu i Powietrza UMK wystosował do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie wnioski o opinie do raportu (ROŚ).

Po uzyskaniu ww. opinii planowane jest zakończenie postępowania wraz z wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. zadania. Zgodnie ze stanowiskiem Wydziału załatwienie sprawy powinno nastąpić do dnia 30.04.2026 r. Realizacja zadania uzależniona będzie od możliwości finansowych Gminy Miejskiej Kraków.

35. Czy Trasa Balicka zostanie skutecznie wykreślona z dokumentów miejskich?

Trwają prace nad Strategią oraz Planem Ogólnym Miasta. W ramach prac analizowane są m.in. kierunki rozwoju systemu transportu, w tym układu drogowego. Określenie zasadności budowy drogi w śladzie Trasy Balickiej i jej miejsca w układzie komunikacyjnym będzie możliwe po zakończeniu prac nad ww. dokumentami.

36. Z czego wynikają zmiany między audytem z 2021 roku przy okazji budowy P+R a aktualną dokumentacją przetargową?

W okresie formułowania opinii przez Zespół Zadaniowy ds. Niechronionych Uczestników Ruchu (wydanej w dniu 08.07.2021), równolegle toczyło się opiniowanie tego samego rozwiązania projektowego przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu.

W wyniku dyskusji pomiędzy Projektantem, Wydziałem Inżyniera Ruchu i Zarządem Dróg Miasta Krakowa, dokonana została korekta geometrii wlotu południowego skrzyżowania, t.j. przesunięcia chodnika i jezdni łącznicy na zieleniec obsadzony m.in. „wiśnią japońską”. Ten wariant (z dyskutowanych trzech) uzyskał aprobatę do opracowania projektu wykonawczego i umożliwił dalsze prace projektowe docelowych rozwiązań branżowych (opinia IR-04.7211.138.2021.3 z dnia 02.09.2021).

Nie zostały wprowadzone żadne zmiany na etapie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych (ogłoszony 30.06.2025). Podstawą zamówienia jest dokumentacja projektowa z uzgodnieniami z grudnia 2024 roku oraz pozwolenie na budowę i zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych.

37. Co Bronowice uzyskają komunikacyjnie od miasta przy budowie metra, skoro metro do Bronowic nie dojedzie?

W studium rozwoju kierunków metra wskazano jako rekomendowane inwestycje transportowe: budowę trasy tramwajowej z rejonów przystanku Biprostal do Azorów oraz Bronowic Wielkich. Dodatkowo planowane jest połączenie trasy tramwajowej w ciągu ul. Królewskiej z torowiskiem tramwajowym wzdłuż Al. 3 Maja.

Powyższe inwestycje mają zwiększyć dostępność komunikacyjną do transportu szynowego w obszarze Bronowic oraz zwiększyć niezawodność i odporność sieci w przypadku zatrzymań awaryjnych wynikających z kolizji, zablokowania przejazdu przez torowisko lub okresowego wstrzymania ruchu ze względu na prowadzenie prac utrzymaniowych przy infrastrukturze torowej.

Należy zwrócić uwagę, że korytarz do Bronowic został uwzględniony, jednak ze względu na stosunkowo niewielką odległość od Bronowic do centrum miasta, nie generował znaczących zysków czasowych, które dodatkowo były ograniczane przez czas zejścia na stację oraz wyjścia ze stacji. Długość pasma zabudowy była krótsza niż w innych analizowanych wariantach, co przyczyniło się do odrzucenia wariantu trasy metra do Bronowic.

Zaprezentowane studium zawiera rekomendacje, a szczegółowe rozwiązania w zakresie działań dopełniających sieć transportową będą określane na kolejnych etapach prac.

38. Czy miasto korzysta z posiadanych danych tworząc analizy wpływu planowanych inwestycji i czy udostępni te dane?

Miasto korzysta z zaawansowanych analiz danych, w tym analiz wpływu planowanych inwestycji na różne obszary funkcjonowania miasta. Wybrane dane są udostępniane w portalach Miejski System Informacji Przestrzennej oraz Otwarte Dane Miasta Krakowa.

39. Czy szlifierka będzie się poruszała po krakowskich torowiskach na co dzień, aby móc prewencyjnie szlifować i oczyszczać torowiska?

Konsultacje rynkowe w zakresie zakupu szlifierki torowej są obecnie w toku i dopiero po ich zakończeniu będzie można przedstawić rekomendacje dotyczące dalszych działań operacyjnych w zakresie ewentualnego zakupu szlifierki do szyn (w tym: ogłoszenie przetargu, ustalenie podziału prac pomiędzy ZDMK a MPK SA w Krakowie oraz zabezpieczenie środków w budżecie na ten cel).

40. Czy jest planowana budowa mostu przez Wisłę łączący Bronowice z A4?

Zarząd Dróg Miasta Krakowa nie prowadzi i nie planuje zadania polegającego na budowie mostu łączącego Bronowice z A4.

41. Od 40 lat mieszkańcy nie mogą się doprosić remontu ul. Na Błonie. Ulica jest za wąska, co stanowi zagrożenie dla pieszych. Jakie miasto może wprowadzić rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo pieszych?

ZDMK w roku bieżącym zawarł umowę nr 442/U/ZDMK/2025 z dnia 17.10.2025 r. na opracowanie wielowariantowej koncepcji, w ramach której mają zostać przeanalizowane różne warianty rozbudowy ulicy Na Błonie, wraz z budową dodatkowych połączeń z ul. Filtrową i ul. Zygmunta Starego, w celu udrożnienia ruchu oraz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców.

ZDMK, po opracowaniu wariantów, będzie dodatkowo prowadził konsultacje społeczne z mieszkańcami w celu wyboru najbardziej korzystnego wariantu.

42. Jakie uwagi były zgłaszane dla planu miejscowego Tetmajera II?

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Bronowice Małe – Tetmajera II” jest na etapie opiniowania i uzgodnień ustawowych i nie podlegał jeszcze konsultacjom społecznym, a więc nie były zbierane do niego uwagi.

Natomiast na początku procedury zbierano wnioski do projektu planu. Złożone wnioski zostaną rozpatrzone zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa przed poddaniem projektu planu konsultacjom społecznym. Z zarządzeniem Prezydenta i postulatami z wniosków będzie można zapoznać się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.krakow.pl.

43. Czy ulica Wizjonerów zostanie wyłączona z rejonu szkoły nr 50?

Wydział Edukacji i Projektów Edukacyjnych jest w trakcie analizy sieci szkół i zwrócił się do szkół z prośbą o przesłanie propozycji zmian. Wśród nich nie było wniosku o usunięcie ul. Wizjonerów z obwodu Szkoły Podstawowej nr 50.

44. Co miasto planuje zrobić z ruchem obwodowym idącym przez Bronowice (ul. Podłużna, ul. Na Błonie)?

Ulica Na Błonie pełni funkcję połączenia międzydzielnicowego pomiędzy Bronowicami a Wolą Justowską, łączy również obie strony miasta dzielone rzeką Rudawą. ZDMK poinformowało o procedowaniu, w ramach zadania „Program Budowy Chodników”, przetargu na opracowanie rozwiązań koncepcyjnych związanych z rozbudową ulicy Na Błonie, oraz analizy możliwości wykonania dodatkowych połączeń komunikacyjnych pomiędzy ulicami Na Błonie i Filtrową.

Dla ul. Podłużnej uprzednio zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu na przebudowę ulicy od ronda w Chełmie do skrzyżowania z ul. Pylną stracił ważność. Do tej pory nie został złożony ponownie. W ramach GK opracowywany jest niezależnie projekt na wprowadzenie linii krawędziowych oraz uzupełnienie oznakowania A-30 wraz z tabliczkami T-0 „Piesi”.

45. Kiedy zakończy się wymiana oświetlenia na Widoku?

Wymiana opraw oświetleniowych na os. Widok ujęta jest w zadaniu pn.: „Modernizacja oświetlenia publicznego wraz z instalacją usług typu smart na terenie Miasta Krakowa”.

Zadanie obecnie jest na etapie procedury przetargowej. Zakończenie realizacji przedmiotowego zadania planowane jest na koniec 2027 roku.

46. Czy można wprowadzić osobną kategorię budżetową dla dzielnic na sprawy seniorów?

Działalność Rad Dzielnic określają unormowania zawarte w Statutach Dzielnic. W obecnym stanie prawnym Rady Dzielnic mają możliwość wskazywania zadań w ramach środków wydzielonych do dyspozycji dzielnic, w zakresie działalności na rzecz seniorów, m.in. w następujących dziedzinach:

  • dzielnicowe programy wspierania osób niepełnosprawnych,
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na obszarze dzielnicy,
  • dzielnicowe programy wspierania miejskich szkół i placówek oświatowych, kultury, sportu, pomocy społecznej i zdrowia,
  • lokalne wydarzenia: oświatowe, kulturalne, sportowe i rekreacyjne.

Wskazanie osobnej dziedziny nazwanej wprost i poświęconej działalności na rzecz seniorów wymaga zmiany Statutów Dzielnic.

Zarządzeniem Nr 732/2025 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 26 marca 2025 r., w sprawie powołania Zespołu Zadaniowego ds. opracowania nowelizacji Statutów Dzielnic, przedmiotowy zespół rozpoczął pracę nad zmianą obowiązujących Statutów, w tym m.in. rozważa możliwość rozszerzenia obecnie obowiązującej nazwy dziedziny w zakresie osób z niepełnosprawnościami na nową, uwzględniającą działania na rzecz seniorów.

Wypracowane całościowo stanowisko Zespołu zostanie przedstawione w formie projektu uchwały Radzie Miasta Krakowa.

47. Czy jest możliwość, aby w sprawie budowy tramwaju na ul. Piastowskiej konsultacje były prowadzone jeszcze przed wyłonieniem koncepcji?

W I kwartale 2026 r. planowane jest ogłoszenie postępowania przetargowego na opracowanie wielobranżowej i wielowariantowej koncepcji przebiegu linii tramwajowej Cichy Kącik – Azory. Zamówienie będzie obejmowało swym zakresem uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

48. Czy miasto może uregulować jazdę po ścieżkach rowerowych przez dzieci bez opiekunów, tak aby nie stwarzały zagrożenia dla siebie i innych?

Zgodnie z przepisami kodeksu drogowego dziecko do 10 roku życia nie może jeździć po ścieżce rowerowej; dziecko takie traktowane jest jako pieszy. Musi jechać po chodniku i pod opieką osoby dorosłej. W praktyce oznacza to, że nie wolno mu korzystać z jezdni ani drogi dla rowerów.

Natomiast dzieci w wieku powyżej 10 lat mogą korzystać ze ścieżki rowerowej pod warunkiem posiadania karty rowerowej. Egzekwowanie prawa należy do obowiązków odpowiednich służb.

49. Czy miasto przeprowadzi kampanię informacyjną/kursy z ruchu drogowego dla rowerzystów, którzy, nie stosując się do przepisów, narażają siebie i innych?

W 2026 roku, w ramach zadań Budżetu Obywatelskiego, planowane są do realizacji tzw. „Edukacyjne wycieczki rowerowe” – przede wszystkim na terenie Grzegórzek i Prądnika Czerwonego.

Ich celem jest przede wszystkim edukowanie w zakresie przepisów i zasad ruchu rowerowego, w praktycznej formie podczas „wycieczek” rowerowych, nie ograniczających się jednak wyłącznie do obszaru danej dzielnicy.


Wykaz użytych skrótów:

  • AU – Wydział Architektury i Urbanistyki
  • BP – Wydział Planowania Przestrzennego
  • GK – Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
  • GS – Wydział Skarbu Miasta
  • MCOO – Miejskie Centrum Obsługi Oświaty
  • MPZP – Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego
  • PINB – Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego
  • PMK – Prezydent Miasta Krakowa
  • SA – Wydział Spraw Administracyjnych
  • WMK SA – Wodociągi Miasta Krakowa SA
  • WS – Wydział Środowiska, Klimatu i Powietrza
  • ZDMK – Zarząd Dróg Miasta Krakowa
  • ZIM – Zarząd Inwestycji Miejskich
  • ZIS – Zarząd Infrastruktury Sportowej
  • ZIW – Zarząd Infrastruktury Wodnej
  • ZRID – Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej
  • ZZM – Zarząd Zieleni Miejskiej

0S4A2040.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2078.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2098.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2117.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2157.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2165.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2177.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2207.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2233.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2295.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2313.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2332.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2351.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2354.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2365.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2382.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2387.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2393.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2395.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2435.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach Bogusław Świerzowski/krakow.pl
0S4A2040.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2078.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2098.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2117.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2157.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2165.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2177.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2207.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2233.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2295.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2313.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2332.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2351.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2354.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2365.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2382.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2387.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2393.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2395.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
0S4A2435.jpg-Spotkanie na „ławce dialogu” w Bronowicach
pokaż metkę
Osoba publikująca: Marcin Drobisz
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2025-12-19
Data aktualizacji: 2025-12-28
Powrót