Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

W sprawie parkingu przy parku

Radni Michał Starobrat i Łukasz Gibała złożyli interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa. Interpelują w sprawie parkingu na potrzeby komunikacyjne Parku Rzecznego Drwinka oraz rozszerzenia taryfy biletowej na połączenie kolejowe.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Radny Michał Starobrat złożył interpelację, w której zadaje kolejne pytania, które są pokłosiem odpowiedzi na jego wcześniejszą interpelację w sprawie parkingu przy ul. Adama Bochenka oraz wykupu terenów pod Park Rzeczny Drwinka. Radny pyta, dlaczego działka 576/75 nie została w całości bądź w części umieszczona na liście hierarchicznej wykupu nieruchomości, skoro miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje na tej działce parking dla osób korzystających z Parku Rzecznego Drwinka? - 22 stycznia 2019 r. została wydana decyzja zatwierdzająca projekt budowlany oraz pozwolenie na budowę parkingu na wspomnianej działce dla obsługi komunikacyjnej Parku Rzecznego Drwinka, nie doprecyzowano w niej, kto jest inwestorem. Podejrzewam, że nie miasto, skoro nie jest właścicielem działki – pisze radny w interpelacji i prosi o rozwianie wątpliwości.

W sprawie rozszerzenia taryfy biletowej strefy I na połączenie kolejowe Kraków Główny – Kraków Nowa Huta interpeluje radny Łukasz Gibała. - Zwracam się z postulatem rozszerzenia obecnej taryfy biletowej strefy I na uruchomione 14 marca wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów połączenie kolejowe Kraków Główny – Kraków Nowa Huta. Połączenie to stanowi 4 stacje: Kraków Główny, Kraków Batowice, Kraków Lubocza oraz Kraków Nowa Huta i są to dwa kursy: 6:14 odjazd z Dworca Głównego oraz 6:58 odjazd z Krakowa Nowej Huty. Pociąg ten wykonuje powyższe kursy codziennie, także w soboty i niedziele. Jest to jedyne połączenie kolejowe, obsługiwane przez operatora Koleje Małopolskie, które nie wyjeżdża poza granicę miasta Krakowa, a tym samym poza I strefę biletową KMK. Stanowi ono bardzo ważne połączenie wysuniętych części Nowej Huty i zapewnia obsługę komunikacyjną terenów z nierozbudowaną siecią KMK m.in. Luboczy, Grębałowa oraz Wadowa, umożliwiając szybki dojazd do centrum oraz z centrum do Nowej Huty (czas przejazdu to około 18 min). Z uwagi na wyjątkowy charakter tego połączenia apeluję, aby włączyć oba kursy do taryfy biletowej KMK i zachęcić do korzystania także z tej formy transportu zbiorowego, a mieszkańcom z biletami okresowymi udostępnić nową formę komunikacji, co pozwoli także na poprawę połączenia wymienionych rejonów z centrum miasta – pisze radny w interpelacji.

pokaż metkę
Autor: Magdalena Bartlewicz
Osoba publikująca: MAŁGORZATA KUBOWICZ
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2021-04-08
Data aktualizacji: 2021-04-08
Powrót

Zobacz także

Znajdź