Historyczne widoki i plany Krakowa - Plany z XX wieku i współczesne
PLAN KRAKOWA S. NIEWIADOMSKIEGO - 1924 r.
Kolisty plan autorstwa Stanisława Niewiadomskiego, z zegarowo wpisanymi, w układzie alfabetycznym, nazwami ulic. Nie obejmuje pełnych granic miasta, ale dobrze ukazuje układ urbanistyczny szeroko pojętego centrum. Wyraźnie rysuje się krakowski węzeł kolejowy, z rozbudowanym Dworcem Towarowym, modernizowanym Dworcem Głównym (w planie likwidacja krytej hali peronowej oraz dworcami: Grzegórzki, Podgórze Miasto, Podgórze Płaszów, Podgórze Bonarka oraz Stacją Wisła (Zabłocie). Pięć istniejących linii tramwajowych dochodzi do Rynku Podgórskiego (pierwszy przejazd przez most na Wiśle w 1917 r.), Salwatora, Parku dr. Jordana, rejonu dzisiejszej ul. Pomorskiej, ul. Kamiennej i ul. Topolowej, tworząc już rozbudowaną sieć, krzyżującą się w Rynku Głównym i obrębie Plant (z Rynku Głównego tramwaje znikną dopiero w 1952 r.). Porządkowana jest sieć ulic. Widoczna ul. Królewska w 1925 r. uzyska nazwę J. Lea, a dzisiejszej ul. Królewskiej jeszcze nie ma - będzie budowana stopniowo, pod nazwą ul. J. Wybickiego (w czasie okupacji sięgnie ul. Podchorążych); w 1991 r. uzyska nazwę Królewskiej, po dawnej nazwie sąsiedniej ul. Lea.
Reprodukcja ze zbiorów prywatnych.