Turystyka religijna
Turystyka religijna i biznesowa, to dwa nurty które w Krakowie są najbardziej dostrzegalne. Dzięki Światowym Dniom Młodzieży liczba turystów i pielgrzymów może się jeszcze zwiększyć. Na te tematy, a także o planach na promocję miasta dyskutowano na Komisji Promocji i Turystyki.
Kraków to jedno z najbardziej turystycznych miast w Polsce i Europie. 9,9 mln turystów odwiedziło Kraków w 2014 roku, wydając łącznie 4,5 mld zł - wynika z badań, które przedstawiono podczas XXIV Forum Turystyki. Gości przyciągają zarówno imprezy kulturalne, jak i miejsca turystyczne. 2015 rok będzie ważny pod względem turystyki religijnej, będzie to ostatni okres przygotowań przed Światowymi Dniami Młodzieży w 2016 roku. Radni byli ciekawi, w jaki sposób miasto będzie wspierać organizację ŚDM i czy będzie je współfinansować? – Miasto jest w strukturach organizacyjnych ŚDM i powstaje pakiet takich działań, jednak jest jeszcze nie skończony. Wszystko także będzie zależeć od lokalizacji – tłumaczyła wiceprezydent Magdalena Sroka. Jeśli organizatorzy wybiorą krakowskie Błonia jako miejsca spotkania z papieżem, wówczas wydatki i zaangażowanie miasta będą większe. Przede wszystkim trzeba będzie zabezpieczyć komunikację w mieście, zablokować ulicę dojazdowe do Błoń i stworzyć system zabezpieczeń. Magdalena Sroka stwierdziła, że o wszystkich planach będzie można dyskutować dopiero, gdy zostaną utworzone wytyczne od organizatorów. A z nimi zapoznają się radni podczas jednego z kolejnych posiedzeń komisji.
Radni w trakcie posiedzenia komisji pozytywnie zaopiniowali budżet miasta na rok 2015 i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej.