Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Koniec prac na ul. Podwale

Kończy się modernizacja ulicy Podwale. Od soboty, 27 czerwca na stale trasy wracają tramwaje (oprócz 13 i 20). Kierowcom przypominamy, że po przebudowie na ul. Podwale wprowadzony zostanie jeden kierunek ruchu.

Po trwającym trzy miesiące gruntownym remoncie w sobotę, 27 czerwca do użytku zostanie oddana ulica Podwale. Na odcinku pomiędzy ul. Piłsudskiego a ul. Karmelicką wymieniono nie tylko torowisko, ale również całą infrastrukturę podziemną i naziemną.

Torowisko tramwajowe zostało wyniesione ponad jezdnię, a jeden z torów przesunięty bliżej Plant. Dzięki temu swobodnie w obu kierunkach poruszać się będą po nim nie tylko tramwaje, ale także autobusy. Zyskali również piesi i pasażerowie, ponieważ na całym przebudowywanym fragmencie I obwodnicy powstaną  perony wiedeńskie – podobne do tych znanych choćby z ul. Lubicz. Nowością jest kontrapas rowerowy biegnący najbliżej Plant. Po zewnętrznej stronie ulic Podwale, Dunajewskiego i Basztowej poruszać się będą samochody.

Nowe tory pozwolą tramwajom poruszać się szybciej, a wyizolowanie ruchu samochodowego uniemożliwi blokowanie komunikacji miejskiej przez kierowców, którzy dotychczas nie przestrzegali zakazu poruszania się po obszarach wyłączonych z ruchu. Poprawę odczują również kierowcy samochodów, którzy muszą wjechać do ścisłego centrum – dzięki eliminacji tranzytu ilość pojazdów spadnie, zmniejszą się więc również korki.

Projekt organizacji ruchu dopuszcza częściowe parkowanie na chodniku, zlokalizowanym przy jezdni. Zachowana zostanie również możliwość wjazdu i wyjazdu z ul. Św. Anny.

Nowa organizacja ruchu na odcinku od Piłsudskiego do Bagateli to kolejny krok do uspokojenia ruchu w centrum miasta. W połowie lipca rozpocznie się przebudowa kolejnego odcinka I obwodnicy – ul. Dunajewskiego, między ul. Karmelicką a ul. Długą. Podczas trwających do jesieni prac ulica ta zyska oblicze zbliżone do obecnego kształtu ul. Podwale. Ostatnia faza inwestycji zrealizowana zostanie w roku 2016 – wtedy torowisko zostanie wymieniona pomiędzy ul. Długą, a ul. Pawią (dla tego etapu opracowywana jest obecnie dokumentacja projektowa).

Warto wiedzieć, że w związku z zakończeniem przebudowy ul. Podwale od 27 czerwca (sobota) zostaną przywrócone stałe trasy linii tramwajowych i autobusowych, za wyjątkiem linii nr 13 i 20. Trasy zmienione zostaną utrzymane na ww. liniach w związku z planowaną niebawem przebudową ul. Dunajewskiego i koniecznością zapewnienia odpowiedniego do potrzeb dojazdu z Bronowic do węzła Dworzec Główny.

pokaż metkę
Autor: JAN MACHOWSKI
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2015-06-25
Data aktualizacji: 2015-06-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź