Komunikat archiwalny

Budżet obywatelski: zgłoś swój projekt do końca marca

Pikniki integracyjne dla mieszkańców, koncerty, wystawy, kursy pierwszej pomocy, warsztaty literackie czy zakup nowości do bibliotek – do 31 marca można składać propozycje zadań do budżetu obywatelskiego miasta Krakowa. Kwota przeznaczona na realizację zadań ogólnomiejskich wyniesie 8,5 mln zł. Na zadania dzielnicowe przewidziano 2 mln 355 tys. zł. Szczegółowe informacje dotyczącego tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego znajdują się na stronach www.krakow.pl/budzet oraz www.bip.krakow.pl.

Budżet obywatelski: zgłoś swój projekt do końca marca
Fot. krakow.pl

Do 20 marca w Galerii Bronowice działał Punkt Obywatelski - mieszkańcy mogli uzyskać w nim pomoc w składaniu wniosków oraz skonsultować swoje pomysły z pracownikami poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa lub miejskich jednostek organizacyjnych.

Do końca maja potrwa ocena formalno-prawna zgłoszonych projektów. W czerwcu zostanie przedstawiony wykaz punktów umożliwiających dostęp do głosowania, a także zostaną ogłoszone listy projektów, które będą poddane głosowaniu.

Od 18 do 30 czerwca mieszkańcy będą mogli wybierać najlepsze spośród zgłoszonych zadań. Projekty, które zyskają największe poparcie i ich koszt będzie się mieścił w limitach finansowych tegorocznej edycji, zostaną ostatecznie realizowane ze środków budżetu obywatelskiego w roku 2017. Wyniki głosowania będą znane w pierwszej połowie lipca.

Aktualne informacje na ten temat realizacji zadań pierwszej i drugiej edycji budżetu obywatelskiego znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej:

I etap kampanii informacyjno-promocyjnej rozpoczął się 1 marca. Jej osią, oprócz punktów obywatelskich w galeriach handlowych są informacje i reklamy zamieszczane w telewizji, radio oraz internecie, w tym także w mediach społecznościowych. Ponadto zaplanowano  reklamę w przestrzeni publicznej (ekspozycja 100 plakatów typu citylight w najważniejszych ciągach komunikacyjnych miasta, spoty na ekranach LED), komunikacji miejskiej. Łączny koszt całej kampanii promocyjnej wyniesie ok. 450 tys. zł.

Podczas ubiegłorocznej edycji zagłosowało w sumie 50 061 mieszkańców. Łącznie oddano 48 462 ważnych głosów. Przez Internet zagłosowało 37 034 osób, w lokalach wyborczych 13 027 osób. Frekwencja wyniosła 7,5 %.  

Dodatkowe informacje znajdują się na: budzet.krakow.pl, facebook.com/budzet.krakow, twitter.com/krakowskiBO a także pod adresem e-mail: budzetobywatelski@um.krakow.pl i numerem telefonu: 12 616 78 15.

Pokaż metkę
Autor: JOANNA DUBIEL
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Zobacz także
POLECAMY
TELEWIZJA.KRAKOW.PL