Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zmiany komunikacyjne w czasie remontu ul. Krakowskiej

W marcu rozpocznie się remont ul. Krakowskiej – znamy już wstępne założenia organizacji ruchu. W czasie dziesięciomiesięcznych prac ulicą nie pojadą samochody. Nieco krócej, bo przez osiem miesięcy, wyłączony zostanie ruch tramwajowy, a pojazdy komunikacji miejskiej pojadą objazdami. Wszystko po to, by w 2020 r. ulica nabrała zupełnie nowego charakteru. Stanie się ona bardziej przyjazna pieszym, pojawią się szerokie chodniki, wygodne przystanki i zieleń.

Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Zmiany w komunikacji miejskiej:

Od marca wzdłuż ul. Krakowskiej zostanie wyłączony ruch tramwajowy. Linia tramwajowa nr 6 (Kurdwanów P+R – Salwator) zostanie zawieszona. Linie nr 10 (Pleszów – Łagiewniki), 73 (Wzgórza Krzesławickie – Nowy Bieżanów) oraz 78 (Borek Fałęcki – Mały Płaszów) będą kierowane ul. Starowiślną.

Uruchomiona zostanie linia nr 44 (Kopiec Wandy – Salwator) oraz dwie nowe linie tramwajowe nr 76 (Czerwone Maki P+R – Kurdwanów P+R) oraz 77 (Łagiewniki – Nowy Bieżanów P+R), których głównym zadaniem będzie wspomaganie w dni powszednie pozostałych linii.

Linia tramwajowa nr 52 (Os. Piastów – Czerwone Maki P+R) będzie kursować zmienioną trasą – pojedzie ulicami św. Gertrudy i Stradomską aż do ul. Dietla i dalej w kierunku Ruczaju. Linie tramwajowe nr 4, 8, 13 i 20 w dalszym ciągu będą zawieszone. A linie nr 14, 22 i 24 kursować po obecnych zmienionych trasach.

Zmianie ulegnie trasa autobusowej linii aglomeracyjnej nr 904. Linia będzie obsługiwać dodatkowe przystanki. Przystanek „Korona" w kierunku Wieliczki będzie zlokalizowany na ulicy Kalwaryjskiej, od strony Rynku Podgórskiego. Na zmienionym odcinku trasy linia zatrzymywać się będzie na przystankach: „Plac Bohaterów Getta", „Św. Wawrzyńca" i „Miodowa" (jak dla linii nr 669, z wyjątkiem przystanku „Plac Bohaterów Getta" w kierunku Wieliczki, który będzie wyznaczony na jezdni w istniejącej zatoce).

 

Ze względu na remont, od 23 marca planowane są następujące zmiany w organizacji ruchu:

  • dla mieszkańców Kazimierza dojazd do posesji zostanie zachowany (w zależności od warunków);
  • wjazd na ul. Krakowską dla pojazdów zostanie zamknięty na odcinku od ul. Dietla do ul. Rybaki. Zostanie zamknięty też przejazd przez most Piłsudskiego. Na skrzyżowaniu ulic Rybaki, Krakowskiej i Podgórskiej zostanie utrzymany przejazd na wprost;
  • nie będzie możliwości dojazdu do ul. Krakowskiej ulicami Meiselsa, Józefa, św. Katarzyny, Skałeczną, Węgłową, Bocheńską, Skawińską i Trynitarską. Na ślepych odcinkach tych ulic zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy;
  • przejazd od ul. Dietla do ul. Podgórskiej w obu kierunkach będzie możliwy ulicami Augustiańską, Skawińską, Wietora i Rybaki (ulice dwukierunkowe);
  • nie będzie możliwości skrętu z ul. Dietla (w prawo) w ul. Krakowską;
  • nie będzie możliwości wjazdu na ul. Krakowską z ul. Stradomskiej. Odcinek ul. Stradomskiej przy skrzyżowaniu z ul. Dietla będzie ślepy;
  • na ul. Dietla zostanie zachowana możliwość jazdy na wprost w obu kierunkach – po jednym pasie w każdym kierunku. Na jednym pasie zostanie wprowadzona możliwość parkowania;
  • skrzyżowanie ulic Rollego, Legionów Józefa Piłsudskiego, Przy Moście zostanie wyłączone z ruchu.

 

W ramach inwestycji przebudowane zostanie torowisko wraz z ulicą na odcinku od ul. Rollego do ul. Józefa Dietla. Dodatkowo pracami objęty będzie węzeł rozjazdów Krakowska-Dietla-Stradomska oraz ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Renowacji poddany zostanie pobliski most Piłsudskiego, który zyska efektowną oprawę świetlną.

Po przebudowie ul. Krakowska stanie się nową przestrzenią miejską. Wytłumione torowisko poprawi komfort mieszkańców Kazimierza oraz osób podróżujących komunikacją miejską.

Na modernizację torowiska została przeznaczona kwota ponad 94 mln zł. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach rozwoju publicznego transportu zbiorowego w miastach.

 

pokaż metkę
Autor: KAMIL POPIELA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-02-20
Data aktualizacji: 2019-02-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź