Edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

O mentoringu i perspektywach rozwoju w krakowskich szkołach

Jak wspierać młodych w rozwoju osobistym i poprowadzić na właściwą drogę zawodową? O tych zagadnieniach będą dyskutować goście i uczestnicy konferencji „Mentoring w szkole – perspektywy rozwoju”, która odbędzie się w środę, 27 marca, w Urzędzie Miasta Krakowa, przy pl. Wszystkich Świętych 3-4. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Fot. materiały prasowe

Podobnie, jak podczas poprzednich konferencji, program wydarzenia skupi się na zagadnieniu mentoringu w funkcjonowaniu placówek. Celem jest zaprezentowanie, jak mentoring, rozwijający się w Polsce jako forma pracy indywidualnej, może być przydatny w szkole.

– Mentoring to praca tych, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą praktyczną z mniej doświadczonymi. Dzięki mentorom łatwiej opanowują swoje zadania lub przechodzą drogę swojego rozwoju – wyjaśniają organizatorzy ze Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR. Organizacja na co dzień współpracuje ze Szkołą Podstawową nr 12, która jako pierwsza krakowska placówka i jedna z pierwszych w Polsce zdecydowała się na wdrożenie procesów mentoringowych w gronie pedagogicznym.

O tym, jak zatem wdrażać mentoring i kto może na nim skorzystać, będzie można dowiedzieć się podczas marcowej konferencji. Do 20 marca organizatorzy przyjmują zapisy uczestnictwa: biuro@promentor.pl. Decyduje kolejność zgłoszeń.
 

Program:

  • 11.00 – Otwarcie Konferencji i powitanie gości
  • 11.10 – 11.40 – dr Anna Okońska-Walkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Senioralnej: „Mentoring w polityce senioralnej Krakowa”
  • 11.40 – 12.20 – dr Piotr Wiroński, wiceprezes Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR: „Potrzeba i korzyści mentoringu w realiach szkolnych”
  • 12.20 – 12.45 – Magdalena Mazur, dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie: „Świadome wdrażanie mentoringu w placówce oświatowej”
  • 12.45 – 13.00 – przerwa
  • 13.00 – 13.30 – dr hab. inż. Emilia Wołowiec-Korecka, prof. nadzw., Politechnika Łódzka „Kształcenie i rozwój kadr naukowo-dydaktycznych poprzez mentoring”
  • 13.30 – 14.00 – Katarzyna Hnat, nauczyciel, dziennikarz Grupy Radiowej Agora, trener Szkoły Mentorów Oświaty „Jak zdobyć narzędzia do prowadzenia procesów mentoringowych?”
  • 14.00 – 14.30 – dyskusja
pokaż metkę
Autor: MONIKA JAGIEŁŁO
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-02-27
Data aktualizacji: 2019-03-06
Powrót

Zobacz także

Znajdź