Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Przebudowa Mogilskiej: dramatu nie ma!

Pierwsze dni zmienionej organizacji ruchu w związku z modernizacją ulicy Mogilskiej za nami. Jak na zakres wprowadzonych zmian ruch odbywa się płynnie, egzamin zdaje też komunikacja tymczasowa.

Przypomnijmy: od soboty 1 lutego nie kursują tramwaje wzdłuż ulic Mogilskiej i Jana Pawła II, wprowadzono też zawężenia jezdni na ul. Mogilskiej (od skrzyżowania z Francesco Nullo do pętli Wieczysta). Ma to związek z kompleksową modernizacją ciągu tramwajowo-drogowego od ronda Mogilskiego do placu Centralnego.

Pierwsze dni pokazują, że nie doszło do poważnych utrudnień w tej części miasta. Jak na zakres wprowadzonych zmian ruch odbywa się płynnie. Kierowcy starają się omijać ulicę Mogilską, wybierając głównie trasę alternatywą, tj. aleję Bora Komorowskiego oraz ulice Młyńską, Pilotów i Brodowicza. Część kierujących przeniosło się też na aleję Pokoju oraz ulicę Nowohucką.

Po zawężonej ulicy Mogilskiej kursują autobusy zastępcze. Część pasażerów sygnalizowała, że nie we wszystkich pojazdach można nabyć bilety. ZIKIT zobowiązał organizatora komunikacji zastępczej do zapewnienia biletów we wszystkich autobusach. W razie potrzeby zwiększana będzie też pojemność kursujących autobusów. - Nasi inspektorzy cały czas monitorują ruch w tej części miasta. Przyglądamy się też, jak sobie radzi komunikacja tramwajowa na alei Pokoju tak, by reagować na pojawiające się problemy – zapewnia Piotr Hamarnik z ZIKIT.

Szczegółowe informacje o utrudnieniach w ruchu oraz o zmianach w komunikacji miejskiej w związku z modernizacją linii do placu Centralnego można znaleźć TUTAJ.

Przypomnijmy, że przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie - al. Jana Pawła II - Plac Centralny to inwestycja, której celem jest przede wszystkim modernizacja torowiska. Dzięki temu przejazd komunikacją szynową do Nowej Huty będzie szybszy i sprawniejszy, a całą trasą ma kierować system sterowania ruchem z priorytetem dla tramwaju. Przy okazji na całym odcinku mają być wyremontowana nawierzchnia jezdni, poprowadzone ścieżki rowerowe, odnowione nawierzchnie chodników, wreszcie unowocześniona sygnalizacja świetlna. Całkowita wartość projektu wynosi 143 mln zł. Zadanie jest dofinansowane z funduszy unijnych.

pokaż metkę
Autor: JAN MACHOWSKI
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta
Data publikacji: 2014-02-03
Data aktualizacji: 2014-02-03
Powrót

Zobacz także

Znajdź