Nasze Miasto rozwiń menu

Burmistrz Nocny i Komisja Zrównoważonej Gospodarki Nocy rozwiń

Rządowy Program Odbudowy Zabytków rozwiń

Komunikat archiwalny

Konkurs ofert na prowadzenie Miejskiego Centrum Informacji Społecznej

Prezydent Miasta Krakowa ogłosił otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na prowadzenie w przyszłym roku Miejskiego Centrum Informacji Społecznej oferującego mieszkańcom kompleksową pomoc i wsparcie. Termin składania ofert upływa 17 stycznia.

Fot. Bogusław Świerzowski/kraków.pl

Miejskie Centrum Informacji Społecznej dla rodzin z dziećmi będzie działać przy al. Daszyńskiego 22 od stycznia 2017 r. To miejsce, gdzie każdy mieszkaniec Krakowa potrzebujący profesjonalnej porady czy informacji w zakresie szeroko rozumianej pomocy społecznej, oszczędzając czas na własne poszukiwania, będzie ją mógł otrzymać.

Aktualnie na al. Daszyńskiego działa Centrum Informacji dla Rodzin z Dziećmi i Osobami Niepełnosprawnymi. Współrealizatorami pilotażowego projektu są Fundacja Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych i Fundacja Pomocy Rodzinom i Chorym na Mukowiscydozę Matio. Projekt finansuje Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa w ramach programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Miejskie Centrum Informacji Społecznej ma za zadanie udzielać bezpłatnych informacji o wszelkich formach pomocy dla krakowskich rodzin z dziećmi i dorosłymi osobami niepełnosprawnymi. Profesjonalni doradcy (także mający za sobą doświadczenie niepełnosprawności) będą przekazywać mieszkańcom Krakowa aktualizowane na bieżąco dane o pomocy zarówno z instytucji miejskich, jak i placówek prowadzonych przez organizacje pozarządowe oraz prywatne firmy. Informacje dotyczą kwestii opieki zdrowotnej, edukacji, transportu, pracy, dostępnych form wsparcia (psychologicznego, rzeczowego, finansowego, poradnictwa prawnego oraz nowych usług odciążeniowych), a także dostępności ofert kulturalnych i sportowych.

Będzie tu można także spokojnie porozmawiać o problemach rodziny, ustalić priorytety i znaleźć pomoc w rozwiązaniu trudnych kwestii, jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami w codziennym życiu. Wszelkie problemy, a zwłaszcza kwestie trudne do rozwiązania będą rejestrowane i przekazywane odpowiednim instytucjom samorządowym i społecznym. Chodzi również o ukierunkowanie i rozszerzenie miejskiej oferty pomocy o zgłaszane przez rodziny najbardziej potrzebne zagadnienia i propozycje.

Równocześnie trwają prace nad stworzeniem aktywnej strony internetowej, która będzie ułatwiała samodzielne znalezienie najważniejszych informacji dla osób z niepełnosprawnościami  mieszkających w Krakowie.

Lokal przy al. Daszyńskiego jest w pełni przystosowany dla osób niepełnosprawnych i wyposażony – szczegóły można uzyskać w Wydziale Spraw Społecznych UMK pod numerami telefonów 12 616 50 75, 12 616 5026, 12 616 5146 od poniedziałku do piątku od 7.40 – 15.30.

Planowana wysokość środków na realizację zadania w roku 2017 wyniesie 180 000 zł. 

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.bip.krakow.pl oraz w Wydziale Spraw Społecznych, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.40-15.30 w pok. 06 i 07.

 

 

pokaż metkę
Autor: JOANNA DUBIEL
Osoba publikująca: NATALIA WÓJS
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2016-12-28
Data aktualizacji: 2016-12-28
Powrót

Zobacz także

Znajdź