Konkurs ofert na prowadzenie Miejskiego Centrum Informacji Społecznej
Prezydent Miasta Krakowa ogłosił otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na prowadzenie w przyszłym roku Miejskiego Centrum Informacji Społecznej oferującego mieszkańcom kompleksową pomoc i wsparcie. Termin składania ofert upływa 17 stycznia.
Miejskie Centrum Informacji Społecznej dla rodzin z dziećmi będzie działać przy al. Daszyńskiego 22 od stycznia 2017 r. To miejsce, gdzie każdy mieszkaniec Krakowa potrzebujący profesjonalnej porady czy informacji w zakresie szeroko rozumianej pomocy społecznej, oszczędzając czas na własne poszukiwania, będzie ją mógł otrzymać.
Aktualnie na al. Daszyńskiego działa Centrum Informacji dla Rodzin z Dziećmi i Osobami Niepełnosprawnymi. Współrealizatorami pilotażowego projektu są Fundacja Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych i Fundacja Pomocy Rodzinom i Chorym na Mukowiscydozę Matio. Projekt finansuje Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa w ramach programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Miejskie Centrum Informacji Społecznej ma za zadanie udzielać bezpłatnych informacji o wszelkich formach pomocy dla krakowskich rodzin z dziećmi i dorosłymi osobami niepełnosprawnymi. Profesjonalni doradcy (także mający za sobą doświadczenie niepełnosprawności) będą przekazywać mieszkańcom Krakowa aktualizowane na bieżąco dane o pomocy zarówno z instytucji miejskich, jak i placówek prowadzonych przez organizacje pozarządowe oraz prywatne firmy. Informacje dotyczą kwestii opieki zdrowotnej, edukacji, transportu, pracy, dostępnych form wsparcia (psychologicznego, rzeczowego, finansowego, poradnictwa prawnego oraz nowych usług odciążeniowych), a także dostępności ofert kulturalnych i sportowych.
Będzie tu można także spokojnie porozmawiać o problemach rodziny, ustalić priorytety i znaleźć pomoc w rozwiązaniu trudnych kwestii, jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami w codziennym życiu. Wszelkie problemy, a zwłaszcza kwestie trudne do rozwiązania będą rejestrowane i przekazywane odpowiednim instytucjom samorządowym i społecznym. Chodzi również o ukierunkowanie i rozszerzenie miejskiej oferty pomocy o zgłaszane przez rodziny najbardziej potrzebne zagadnienia i propozycje.
Równocześnie trwają prace nad stworzeniem aktywnej strony internetowej, która będzie ułatwiała samodzielne znalezienie najważniejszych informacji dla osób z niepełnosprawnościami mieszkających w Krakowie.
Lokal przy al. Daszyńskiego jest w pełni przystosowany dla osób niepełnosprawnych i wyposażony – szczegóły można uzyskać w Wydziale Spraw Społecznych UMK pod numerami telefonów 12 616 50 75, 12 616 5026, 12 616 5146 od poniedziałku do piątku od 7.40 – 15.30.
Planowana wysokość środków na realizację zadania w roku 2017 wyniesie 180 000 zł.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.bip.krakow.pl oraz w Wydziale Spraw Społecznych, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.40-15.30 w pok. 06 i 07.