Nasze Miasto rozwiń menu

Burmistrz Nocny i Komisja Zrównoważonej Gospodarki Nocy rozwiń

Rządowy Program Odbudowy Zabytków rozwiń

Komunikat archiwalny

Pracownicy MPK nagrodzeni za pomoc osobom zaginionym

Listy gratulacyjne, nagrody pieniężne oraz drobne upominki otrzymali pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, którzy w lutym tego roku pomogli w odnalezieniu zaginionych osób. Wśród wyróżnionych znaleźli się: motorniczy, dwóch kierowców autobusu i jeden dyspozytor.

Fot. materiały prasowe

17 lutego odbyło się spotkanie, podczas którego Komendant Miejski Policji w Krakowie inspektor Rafał Leśniak oraz członek Zarządu i dyrektor ds. zarządzania przewozami MPK S.A. Grzegorz Dyrkacz przekazali pracownikom krakowskiego przewoźnika gratulacje i podziękowania za postawę pełną empatii i troski. Nagrody pieniężne ufundował zarząd MPK.

1 lutego, dzięki spostrzegawczości i czujności Bartosza Węglarza, kierowcy autobusu linii nr 247, udało szybko odnaleźć ok. 60-letniego mężczyznę. Mimo że zgłoszenie o zaginięciu dotyczyło Krakowa, mężczyzna został zauważony w Bibicach.

8 lutego dyspozytor MPK S.A. odebrał kolejne zgłoszenie z policji, tym razem w sprawie zaginionej 80-letniej kobiety cierpiącej na Alzheimera, która oddaliła się z okolic ul. Ułanów. Dyspozytor natychmiast przekazał komunikat z rysopisem zaginionej do wszystkich prowadzących. Już po godzinie motorniczy Mariusz Gara, prowadzący tramwaj linii nr 4, stwierdził, że poszukiwana kobieta jest w jego wagonie.

13 lutego Zbigniew Gryzło, kierowca autobusu, udzielił pomocy dziecku. Prowadząc autobus linii nr 501, zgłosił dyspozytorom, że w pojeździe znajduje się około 10-letni zagubiony chłopiec. Zgłoszenie kierowcy dyspozytor natychmiast przekazał Policji, która już po ok. 10 minutach odebrała dziecko.

W tych dwóch przypadkach czujnością i troską wykazał się Radosław Kołodziej, dyspozytor MPK S.A. Nie tylko zadbał o to, aby natychmiast przekazać precyzyjny komunikat prowadzącym, ale dopilnował też, by zaginiona osoba szybko i bezpiecznie została przekazana funkcjonariuszom Policji.

Warto podkreślić, że pracownicy MPK S.A. w ciągu kilku ostatnich lat pomogli już w odnalezieniu kilkudziesięciu zagubionych osób, zarówno dorosłych, jak i dzieci. W 2015 r. takich przypadków było 11. Najczęściej z prośbą o pomoc w poszukiwaniach do dyspozytorów krakowskiego przewoźnika dzwoni policja. Dyspozytorzy niezwłocznie przekazują kierowcom i motorniczym komunikat z precyzyjnym opisem zaginionego. Często właśnie im udaje się zauważyć taką osobę. Czasami zdarza się też, że to pracownicy MPK S.A. sami zauważają zagubioną osobę, która potrzebuje pomocy, a wtedy dyspozytorzy MPK zgłaszają to policji.

 

 

pokaż metkę
Autor: MAŁGORZATA TABASZEWSKA
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2017-02-20
Data aktualizacji: 2017-02-20
Powrót

Zobacz także

Znajdź