Urzędnik zamiast listonosza
Część korespondencji z Magistratu dostarcza krakowianom nie listonosz, a urzędnicy. Dzięki temu od stycznia tego roku magistrat zaoszczędził około 200 tysięcy złotych.
Od lipca 2009 roku część pism urzędowych kierowanych przez Magistrat do stron postępowania jest doręczana za pośrednictwem pracowników Magistratu. Pracują oni w charakterze kurierów „po godzinach” oraz w sobotę.
Realizację zadania wspomaga program komputerowy „Spedycja” rejestrujący cały proces, od momentu tworzenia korespondencji, poprzez formę doręczenia, jej skuteczność i czas w jakim jest realizowana.
Poza oszczędnościami, taka forma dostarczania korespondencji ma także inne zalety. Kurierzy otrzymują i przekazują informację np. o wymeldowaniu bądź śmierci adresata (po weryfikacji z Ewidencją Ludności) co pozwala ustalić stan faktyczny czynnego udziału stron w postępowaniu. Skraca się także czas załatwienia sprawy - urzędnik od momentu powierzenia mu korespondencji powinien dostarczyć ją w ciągu trzech dni.
Warto wspomnieć, że co roku Urząd Miasta Krakowa prowadzi akcję doręczania części decyzji o wymiarze podatku od nieruchomości do domów krakowian za pośrednictwem pracowników UMK. W tym roku dzięki takiej akcji Magistrat zaoszczędził 372.663 zł. Co roku poszerza się obszar Krakowa, gdzie w ten sposób dostarczane są wspomniane decyzje. (KS).