Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Urzędnik zamiast listonosza

Część korespondencji z Magistratu dostarcza krakowianom nie listonosz, a urzędnicy.  Dzięki  temu od stycznia tego roku magistrat zaoszczędził około 200 tysięcy złotych.

Od lipca 2009 roku  część pism urzędowych kierowanych przez Magistrat do stron postępowania jest doręczana za pośrednictwem pracowników Magistratu. Pracują oni w charakterze kurierów „po godzinach” oraz w sobotę.

Realizację zadania wspomaga program komputerowy „Spedycja” rejestrujący cały proces, od momentu tworzenia korespondencji, poprzez formę doręczenia, jej  skuteczność i czas w jakim jest realizowana.

Poza oszczędnościami, taka forma dostarczania korespondencji ma także inne zalety. Kurierzy otrzymują i przekazują informację np. o wymeldowaniu bądź śmierci adresata (po weryfikacji z Ewidencją Ludności) co pozwala ustalić stan faktyczny  czynnego udziału stron w  postępowaniu. Skraca się także czas załatwienia sprawy - urzędnik od momentu powierzenia mu korespondencji  powinien dostarczyć ją w ciągu trzech dni.

Warto wspomnieć, że co roku  Urząd Miasta Krakowa prowadzi akcję doręczania części decyzji o wymiarze podatku od nieruchomości  do domów krakowian za pośrednictwem pracowników UMK. W tym roku dzięki takiej akcji Magistrat zaoszczędził  372.663 zł. Co roku poszerza się obszar Krakowa, gdzie w ten sposób dostarczane są wspomniane decyzje. (KS).

pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ - Redakcja MPI
Podmiot publikujący: Kancelaria Prezydenta
Data publikacji: 2010-09-02
Data aktualizacji: 2010-09-02
Powrót

Zobacz także

Znajdź