Rada Miasta rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Czas na nowy layout

Witryna www.krakow.pl z roku na rok odnotowuje coraz wyższe wskaźniki odwiedzin i jest jednym z najlepszych źródeł informacji dla mieszkańców, dlatego kilka miesięcy temu przeszła gruntowną zmianę wyglądu. Czemu istniała potrzeba zmiany layoutu strony? – na ten temat rozmawiano na posiedzeniu Komisji Promocji i Turystyki RMK.

Fot. krakow.pl

Ostatnia zmiana układu graficznego miała miejsce w 2009 r., od tego czasu wielokrotnie zachodziły zmiany wizerunkowe w mieście. Począwszy od zmian logo, po stworzenie jednolitego Systemu Identyfikacji Wizualnej. Powstały w 2018 r. Wydział Komunikacji Społecznej, odpowiedzialny za tworzenie witryny www.kraków.pl (dawny Magiczny Kraków), postanowił zmienić także wygląd portalu, tak by był on zgodny z nowoczesną identyfikacją wizualną miasta. - Rok trwało tworzenie nowej koncepcji wizualnej. Premiera miała być już w marcu tego roku, jednak przeszkodziła nam epidemia. W związku z prowadzeniem sesji na żywo z najświeższymi informacjami dotyczącymi koronawirusa, nie mogliśmy zawiesić strony, by przeszła zmianę – mówiła Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej. Dodała również, iż nowa szata graficzna jest bardziej przejrzysta i stworzona według nowych standardów, tak by odwiedzający mógł łatwo znaleźć szukany materiał.

Modernizację przeszła strona główna, jak i wszystkie podstrony na pasku. Również podstrona Rady Miasta Krakowa zyskała nowy wygląd. O możliwość stworzenia jednej i spójnej szaty graficznej także dla stron dzielnic pytał radny Łukasz Sęk. – Jest to ideał do którego chcielibyśmy dążyć, gdyż jest to czytelniejsze dla mieszkańców. A przede wszystkim wygodniejsze, gdy struktura stron powtarza się i wiarygodniejsze. Praktyka jednak pokazuje, że nie każdy ma ochotę korzystać z takiej unifikacji i pragnie wyróżnienia. Choć zwracają się do nas z prośbą instytucje miejskie, np. szkoły, by zaprojektować logo czy papier firmowy według wytycznych naszego Systemu Identyfikacji Wizualnej – powiedziała Monika Chylaszek.

W czerwcu całkowita liczba odsłon witryny krakow.pl wynosiła: 3 079 230. W 2019 łącznie odnotowano 32 526 710 odsłon.

pokaż metkę
Autor: Katarzyna Maleta-Madejska
Osoba publikująca: MAŁGORZATA KUBOWICZ
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2020-07-10
Data aktualizacji: 2020-08-11
Powrót

Zobacz także

Znajdź