Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

UMK otwarty dla bezpośredniej obsługi

Od 7 czerwca wszystkie budynki Urzędu Miasta Krakowa są dostępne dla bezpośredniej obsługi. Czynne są również punkty obsługi mieszkańców w galeriach handlowych. Mając jednak na uwadze Państwa czas i komfort obsługi, sugerujemy wcześniejsze umówienie się na wizytę z urzędnikiem.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

W urzędzie można już zrealizować wszystkie usługi, złożyć przesyłkę na dzienniku podawczym lub uzyskać informacje na odpowiednim stanowisku. Jednocześnie podkreślamy, że możecie się Państwo kontaktować z urzędem poprzez komunikację elektroniczną, telefony stacjonarne i komórkowe, operatora pocztowego bądź usługę Paczkomat Urząd 24.

Usługa Paczkomat Urząd 24:

  • odbiór przesyłek (bezpłatny) odbywa się w jednym z pięciu paczkomatów zlokalizowanych przy: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, ul. B. Zaleskiego 23 oraz ul. Mogilskiej 41
  • nadawanie przez interesantów przesyłek do UMK odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty oraz umieszczenie przesyłki w jednym z wyżej wymienionych paczkomatów lub innym paczkomacie InPost na terenie Krakowa

Przypominamy, że nadal obowiązuje stan epidemii i do budynków urzędowych można wchodzić po uprzednim poddaniu się pomiarowi temperatury ciała oraz w maseczce zakrywającej nos i usta.

Wydłużone godziny pracy urzędu w każdy powszedni dzień tygodnia:

Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Wydział Spraw Administracyjnych, Urząd Stanu Cywilnego oraz Wydział Podatków i Opłat (obsługa kas) – realizujące zadania związane z bezpośrednią obsługą klienta oraz obsługą branżowych infolinii – obsługują interesantów w każdy roboczy dzień tygodnia, w godzinach 7.40-18.00 (w przypadku kas UMK w godzinach 7.40-17.45).

Punkty Obsługi Mieszkańca:

Punkty Obsługi Mieszkańca w sklepach wielkopowierzchniowych funkcjonują w każdy powszedni dzień tygodnia w godzinach 10.00-18.00.

Na miejscu jest możliwe:

  • składanie wniosków do CEIDG – założenie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną oraz zmiana, zawieszenie, wznowienie, zaprzestanie wykonywania działalności gospodarczej
  • załatwianie spraw z zakresu ewidencji ludności: zgłoszenia zameldowania i wymeldowania z pobytu stałego i czasowego, zgłoszenia wyjazdu poza granice RP oraz zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice RP
  • załatwianie spraw z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

W galeriach handlowych Bronowice i Serenada możliwe jest załatwienie spraw z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych oraz Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Natomiast w CH Bonarka realizowane są wyłącznie sprawy z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-06-07
Data aktualizacji: 2021-06-17
Powrót

Zobacz także

Znajdź