UMK otwarty dla bezpośredniej obsługi
Od 7 czerwca wszystkie budynki Urzędu Miasta Krakowa są dostępne dla bezpośredniej obsługi. Czynne są również punkty obsługi mieszkańców w galeriach handlowych. Mając jednak na uwadze Państwa czas i komfort obsługi, sugerujemy wcześniejsze umówienie się na wizytę z urzędnikiem.
W urzędzie można już zrealizować wszystkie usługi, złożyć przesyłkę na dzienniku podawczym lub uzyskać informacje na odpowiednim stanowisku. Jednocześnie podkreślamy, że możecie się Państwo kontaktować z urzędem poprzez komunikację elektroniczną, telefony stacjonarne i komórkowe, operatora pocztowego bądź usługę Paczkomat Urząd 24.
Usługa Paczkomat Urząd 24:
- odbiór przesyłek (bezpłatny) odbywa się w jednym z pięciu paczkomatów zlokalizowanych przy: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, ul. B. Zaleskiego 23 oraz ul. Mogilskiej 41
- nadawanie przez interesantów przesyłek do UMK odbywa się poprzez stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnienie formularza, dokonanie opłaty oraz umieszczenie przesyłki w jednym z wyżej wymienionych paczkomatów lub innym paczkomacie InPost na terenie Krakowa
Przypominamy, że nadal obowiązuje stan epidemii i do budynków urzędowych można wchodzić po uprzednim poddaniu się pomiarowi temperatury ciała oraz w maseczce zakrywającej nos i usta.
Wydłużone godziny pracy urzędu w każdy powszedni dzień tygodnia:
Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Wydział Spraw Administracyjnych, Urząd Stanu Cywilnego oraz Wydział Podatków i Opłat (obsługa kas) – realizujące zadania związane z bezpośrednią obsługą klienta oraz obsługą branżowych infolinii – obsługują interesantów w każdy roboczy dzień tygodnia, w godzinach 7.40-18.00 (w przypadku kas UMK w godzinach 7.40-17.45).
Punkty Obsługi Mieszkańca:
Punkty Obsługi Mieszkańca w sklepach wielkopowierzchniowych funkcjonują w każdy powszedni dzień tygodnia w godzinach 10.00-18.00.
Na miejscu jest możliwe:
- składanie wniosków do CEIDG – założenie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną oraz zmiana, zawieszenie, wznowienie, zaprzestanie wykonywania działalności gospodarczej
- załatwianie spraw z zakresu ewidencji ludności: zgłoszenia zameldowania i wymeldowania z pobytu stałego i czasowego, zgłoszenia wyjazdu poza granice RP oraz zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice RP
- załatwianie spraw z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
W galeriach handlowych Bronowice i Serenada możliwe jest załatwienie spraw z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych oraz Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Natomiast w CH Bonarka realizowane są wyłącznie sprawy z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców.