Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zachęcamy do korzystania z Paczkomatów Urząd 24

Krakowianie mogą załatwić sprawy urzędowe w paczkomatach. Pozwalają one mieszkańcom odebrać dokumenty bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Już pięć wydziałów Urzędu Miasta Krakowa realizuje usługę InPost Urząd 24 polegającą na dostarczaniu mieszkańcom Krakowa dokumentów poprzez paczkomaty usytuowane bezpośrednio przy pięciu lokalizacjach UMK – na ul. Wielickiej 28a, os. Zgody 2, al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Mogilskiej 41 ul. B. Zaleskiego 23 (ul. Grunwaldzka 8). Łącznie krakowianom doręczono w roku ubiegłym 3 057 dokumentów, a w roku bieżącym (do końca sierpnia) ponad 9 500 dokumentów.

Mieszkańcy przysłali do UMK blisko 500 przesyłek. Skorzystanie z tej formy odbioru i przesyłania dokumentów ma wiele istotnych zalet dla mieszkańców: możliwość odbioru dokumentów przez dwie doby w paczkomacie o dowolnej godzinie, brak kolejek, brak konieczności umawiania się na wizytę, a także brak konieczności kontaktu z pracownikami UMK.

Mieszkaniec jest powiadamiany SMS-em oraz e-mailem o tym, że dokument jest gotowy do odbioru w paczkomacie. Warto zaznaczyć, że Kraków jako pierwszy spośród największych polskich miast, uruchomił usługę „paczkomatową” dla klientów magistratu.

Lista dokumentów możliwa do odbioru z paczkomatu:

Z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych:

  • zaświadczenia z zakresu kompetencji Wydziału Spraw Administracyjnych
  • udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL oraz Rejestru Dowodów Osobistych
  • odpowiedzi na pisma ogólne kierowane do Wydziału Spraw Administracyjnych oraz dokumenty, których odbiór nie wymaga potwierdzenia własnoręcznym podpisem.

Z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego:

  • odpisy z aktów stanu cywilnego po sporządzeniu aktu urodzenia / małżeństwa.

Z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:

  • dodatkowa tablica rejestracyjna na bagażnik
  • wymieniony dowód rejestracyjny z powodu braku miejska na badanie techniczne
  • wtórnik dowodu rejestracyjnego
  • wtórnik karty pojazdu
  • wtórnik tablic rejestracyjnych
  • wymieniony dowód rejestracyjny, jeśli istnieją zmiany w dowodzie powodujące konieczność
  • wtórnik prawa jazdy
  • wtórnik pozwolenia na kierowanie tramwajem
  • profil kandydata na kierowcę
  • międzynarodowe prawo jazdy
  • wpis kwalifikacji zawodowej (kod 95 – pod warunkiem wcześniejszego zwrotu dotychczasowego prawa jazdy).

Z zakresu Wydziału Geodezji:

  • dokumenty dot. uzgodnienia dokumentacji projektowej
  • materiały z zasoby geodezyjno-kartograficznego (mapy, wypisy, wyrysy)

Z zakresu Wydziału Architektury i Urbanistyki:

  • dzienniki budowy

W celu przesłania dokumentów do urzędu, należy wejść na stronę internetową urzad24.inpost.pl, wypełnić formularz, dokonać opłaty oraz włożyć przesyłkę do paczkomatu na terenie Krakowa.

 

pokaż metkę
Autor: Joanna Dubiel
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-09-10
Data aktualizacji: 2021-09-19
Powrót

Zobacz także

Znajdź