Sport i Zdrowie rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Oto trasa 8. Cracovia Półmaratonu Królewskiego

Do 8. Cracovia Półmaratonu Królewskiego pozostało niewiele czasu. Na liście startowej wydarzenia jest już prawie 4300 zawodników. Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie zaprezentował trasę, z którą 16 października zmierzą się biegacze.

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie
Fot. Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie

Trasa 8. Cracovia Półmaratonu Królewskiego, podobnie jak trasa Cracovia Maraton, prowadzi wśród zabytków i malowniczych uliczek Krakowa. Dodatkową atrakcją jest meta na płycie głównej w TAURON Arenie Kraków, gdzie biegacze będą finiszować w blasku świateł. Start nastąpi z ul. Stanisława Lema – przed największą halą widowiskowo-sportową w Polsce, która ponownie będzie bazą imprezy.

Uczestnicy półmaratonu przebiegną prze Rynek Główny, na który dotrą Plantami i ul. Wiślną, a następnie podążą ul. Grodzką, św. Idziego i Bernardyńską.

Na trasie biegacze będą mieć w zasięgu wzroku najsłynniejsze krakowskie zabytki, takie jak: Wawel, wieża ratuszowa, Sukiennice oraz historyczne budowle sakralne – jak kościoły Mariacki czy Na Skałce.

Pokonując dystans 21 km i 97,5 m, uczestnicy biegu zobaczą również największe krakowskie obiekty sportowe – oprócz TAURON Areny Kraków, stadiony miejskie: im. Henryka Reymana i Cracovii, halę 100-lecia KS Cracovia wraz z Centrum Sportu Osób Niepełnosprawnych, a także nowoczesne, charakterystyczne dla naszego miasta obiekty – jak Centrum Kongresowe ICE Kraków czy kładka im. ojca L. Bernatka.

Trasa posiada atesty Polskiego Związku Lekkiej Atletyki oraz AIMS.

Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie

Opis trasy 8. Cracovia Półmaratonu Królewskiego:

  • start: ulica Lema (jezdnia zachodnia, w rejonie skrzyżowania z ul. Dąbską) – przed TAURON Areną Kraków
  • cała szerokość ul. Lema, do skrzyżowania z al. Pokoju
  • al. Pokoju – cała szerokość, jezdnia południowa (pod prąd), do skrzyżowania z ul. Ofiar Dąbia
  • ul. Ofiar Dąbia – do skrzyżowania z ul. Portową
  • cała szerokość ul. Portowej
  • cała szerokość ul. Dekerta, w prawo w ul. G. Herlinga-Grudzińskiego
  • ul. G. Herlinga-Grudzińskiego, do łącznicy – jeden pas ruchu
  • łącznica G. Herlinga-Grudzińskiego (pod prąd), do ul. Zabłocie
  • cała szerokość ul. Zabłocie
  • cała szerokość ul. Solnej
  • cała szerokość ul. Nadwiślańskiej
  • cała szerokość ul. Brodzińskiego
  • cała szerokość ul. Staromostowej
  • bulwar Podolski
  • ul. Rollego, do skrętu w prawo na most Retmański
  • most Retmański (pod prąd) – 1,5 pasa ruchu
  • ul. Ludwinowska – jednym pasem w prawo, do ul. Konopnickiej
  • ul. Konopnickiej – dwa pasy ruchu, do skrzyżowania z ul. Zwierzyniecką
  • al. Krasińskiego (pod prąd) – dwa pasy ruchu, do skrzyżowania z al. Focha
  • deptak al. 3 Maja, zawrotka przed pętlą w Cichym Kąciku
  • jezdnia al. Maja
  • al. Krasińskiego (pod prąd), do skrzyżowania z ul. Zwierzyniecką
  • ul. Zwierzyniecka
  • ul. Powiśle
  • ul. Podzamcze
  • Plantami do ul. Wiślnej
  • ul. Wiślna
  • Rynek Główny linia E-F
  • cała szerokość ul. Grodzkiej
  • cała szerokość ul. św. Idziego
  • ul. Bernardyńska – ścieżka pieszo-rowerowa
  • główna pochylnia
  • bulwar Inflancki
  • bulwar Kurlandzki – dolna alejka
  • ul. Miedziana
  • ul. Ofiar Dąbia
  • al. Pokoju, do skrzyżowania z Lema
  • ul. Lema (jezdnia z prądem)
  • w prawo do TAURON Areny Kraków
  • meta: TAURON Arena Kraków

Mapa 8. Cracovia Półmaratonu Królewskiego [PDF]

Zapisy dostępne są tutaj.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-08-29
Data aktualizacji: 2022-10-07
Powrót

Zobacz także

Znajdź