Nasze Miasto rozwiń menu

Burmistrz Nocny i Komisja Zrównoważonej Gospodarki Nocy rozwiń

Rządowy Program Odbudowy Zabytków rozwiń

Komunikat archiwalny

Miasto usuwa dzikie wysypiska

Od stycznia do końca sierpnia tego roku usunięto 644 dzikie wysypiska, co kosztowało miasto ponad 270 tys. złotych. Miejscami, w których najczęściej pojawiają się odpady są okolice ogródków działkowych, wiat śmietnikowych, a także nieużytków.

Plasik, plastikowa butelka, odpady, śmieci
Fot. Pixabay.com

Za wysypiska zlokalizowane na terenach należących do osób prywatnych odpowiedzialny jest właściciel nieruchomości i to on ponosi koszty związane z ich usunięciem. Natomiast za odpady znajdujące się na obszarach będących własnością gminy lub Skarbu Państwa, które nie są oddane w żadną formę użytkowania, odpowiada gmina. Koszt usunięcia 1 m3 odpadów z dzikiego wysypiska to 207,76 zł. Koszt usunięcia 1304,95 m3 odpadów w tym roku (tj. do końca sierpnia) to koszt 271 364, 35 zł.

Wśród śmieci, które pojawiają się najczęściej są: odpady z zakładów zajmujących się naprawą pojazdów, odpady budowlane, wielkogabarytowe, np. meble, sprzęt AGD.

Zgłoś dzikie wysypisko

pokaż metkę
Autor: Patrycja Piekoszewska
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-10-09
Data aktualizacji: 2023-10-17
Powrót

Zobacz także

Znajdź