Rada Miasta rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Promocja kultury przez markę

Marka Kraków – rzecz cenna i wymagająca kontroli. System Koordynacji Promocji, a tym samym działania służące wizualnej promocji miasta, były tematem posiedzenia Komisji Kultury i Ochrony Zabytków.

Fot. Elżbieta Marchewka / krakow.pl

Zagadnienia strategii promocyjnej miasta dotyczącej wydarzeń kulturalnych przedstawiła Monika Chylaszek - Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej, która na początku prezentacji podkreśliła, że trudno promować wydarzenia kulturalne i równocześnie promować miasto przy pomocy kultury. Wymaga to pewnej dyscypliny, jeżeli chodzi o jednolitość przekazu. Niezwykle istotnym, wręcz kluczowym jest działanie zgodne z Systemem Koordynacji Promocji (SKP), którego trzema głównymi funkcjonalnościami są: zbieranie danych o planowanych wydarzeniach kulturalnych, które mają potencjał wizerunkowy dla miasta, weryfikacja działań promocyjnych pod kątem miejskiego systemu identyfikacji wizualnej oraz obrandowania wydarzeń (wykorzystanie np. systemów wystawienniczych). - Wydarzenia, które służą wizerunkowej promocji miasta muszą być tak oznaczone, aby mieszkańcy nie mieli wątpliwości, że są to wydarzenia miejskie, na które Miasto przeznaczyło środki z budżetu - podkreślała dyrektor Chylaszek i informowała, że od czasu wdrożenia SKP weryfikacji pod kątem zgodności z systemem wizualizacji miasta zostało poddanych już 38 tysięcy projektów. Co ciekawe w 2017 roku był to jeden projekt, w 2022 – 8106. Wszystko wskazuje na to, że rok 2023 zakończy się jeszcze większą ilością zweryfikowanych projektów. Oczywiście użyta identyfikacja wizualna jest zależna od wysokości wsparcia finansowego udzielonego przez miasto – może to być tylko metka z logo miasta, albo ramka, czy bardzo silnie zauważalne brandowanie. Dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej zwróciła również uwagę na działania wizerunkowe miasta, które polegają na zgrupowaniu tematów, należących do podobnego obszaru aktywności. I tak na przykład kampania „Kraków w formie”, posiadająca swój własny brand, ma zachęcać krakowian do ruchu i aktywności fizycznej - ma w swojej ofercie rodzinne biegi, maratony, naukę pływania na desce itp. Podobnie kampania „Kraków w dobrym klimacie” – promująca proekologiczne postawy, czy „Kraków wszechświat możliwości”. Wprowadzenie Systemu Koordynacji Promocji z pewnością pozwala pokazać rozległy mecenat miasta, a w konsekwencji promować Kraków, jako miasto kultury.

Komisji Kultury i Ochrony Zabytków Rady Miasta Krakowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia nowego brzmienia statutu Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie, w celu przekazania do uzgodnienia z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego (druk nr 3665). Dyrektorka Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Katarzyna Olesiak poinformowała, że zmiana statutu wynika z wygaszenia działalności muzealnej MuFo w starej Strzelnicy przy ul. Królowej Jadwigi 220 – w planie jest powstanie Domu Krakowskiego Sportu – i podkreśliła, że MuFo zintensyfikuje swoje działania w przestrzeniach muzealnych na ulicy Rakowickiej i Józefitów. Członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali także projekt uchwały w sprawie zwiększenia dotacji podmiotowej miejskim instytucjom kultury (druk nr 3672).

pokaż metkę
Autor: Agnieszka Biernacka-Szpunar
Osoba publikująca: Joanna Górska
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2023-10-25
Data aktualizacji: 2023-10-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź