Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Interwencja przy stopniu wodnym Dąbie – komunikat Wodociągów Miasta Krakowa

14 maja do Wodociągów Miasta Krakowa wpłynęło zgłoszenie od straży pożarnej o zdarzeniu odorowym w rejonie ulicy Portowej przy stopniu wodnym Dąbie. Na miejsce niezwłocznie wysłano pogotowie kanałowe.

Fot. Jan Graczyński

Podczas przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że powodem wypływu ścieków jest uszkodzenie zamknięcia nieczynnego rurociągu kanalizacyjnego. Oszacowano, że do rzeki Wisły przedostało się ok. 250–300 m3 ścieków. Obecni na miejscu przedstawiciele Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego pobrali próbkę wody, w której nie stwierdzono odstępstw od norm oraz obecności szkodliwych substancji chemicznych. Około godz. 21.00 została zakończona interwencja straży pożarnej.

15 maja przeprowadzono wewnętrzną analizę pracy systemu kanalizacyjnego w zlewni oczyszczalni Płaszów. Wzięto pod uwagę dane pomiarowe oraz uwzględniono prace konserwacyjne prowadzone dzień wcześniej na terenie zakładu, które wymagały okresowego zamknięcia dopływu ścieków. Działania prowadzone były zgodnie z instrukcją eksploatacyjną obiektu, wskazującą maksymalny, bezpieczny poziom piętrzenia w kolektorze płaszowskim, którym ścieki dopływają do oczyszczalni.

Dodatkowo przeprowadzona przez służby eksploatacyjne Zakładu Sieci Kanałowej kontrola komory przelewu burzowego P9, wykazała zniszczenie ruchomych elementów jego krawędzi. Miało to bezpośredni wpływ na zmniejszenie potencjału retencyjnego obu kolektorów (płaszowskiego i prawobrzeżnego), a w efekcie wywołało samoczynne uruchomienie przelewu burzowego P9 na prawobrzeżnym kolektorze Wisły. Uszkodzenie prawdopodobnie nastąpiło 11 maja podczas burzy.

Wodociągi Miasta Krakowa dziękują wszystkim służbom zaangażowanym w interwencję. Równocześnie zwracają się z prośbą, by wszelkie informacje dotyczące pracy systemu kanalizacyjnego lub wodociągowego, które wzbudzają niepokój, były zgłaszane bezpośrednio do służb dyżurnych spółki – nr tel. 994, który jest czynny 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. W takiej sytuacji działania interwencyjne będą podjęte natychmiast, bez zbędnej zwłoki, ograniczając wpływ zdarzenia na otoczenie.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-05-16
Data aktualizacji: 2024-05-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź