Burmistrz Nocny apeluje o szacunek dla Krakowa – nowa odsłona #RespectKraków
W wyniku współpracy Burmistrza Nocnego z Zarządem Transportu Publicznego na wielu przystankach komunikacji miejskiej pojawiły się informacje kampanii #RespectKraków.

#RespectKraków to miejska inicjatywa realizowana od 2019 r., która wpisuje się w politykę zrównoważonej turystyki. Kampania informuje o zasadach panujących w mieście oraz oczekiwaniach wobec odwiedzających, jak np. poszanowanie ciszy nocnej po 22.00, nierozbieranie się publicznie, nieśmiecenie czy też zakaz spożywania alkoholu w miejscach publicznych.
Do tej pory kampania #RespectKraków była prowadzona na lotnisku, w obiektach najmu krótkoterminowego oraz – w czasie sezonu turystycznego – w mediach społecznościowych i na portalach turystycznych, a także przez City Helpers.
– Razem z Komisją Zrównoważonej Gospodarki Nocy stwierdziliśmy, że z tymi postulatami trzeba docierać także do stałych i czasowych mieszkańców, zarówno Krakowa, jak i okolicznych miejscowości. Zawsze warto przypominać o elementarnych zasadach kultury i poszanowania przestrzeni wspólnej – tłumaczy Jacek Jordan, Burmistrz Nocny Krakowa.
Łącznie umieszczono ponad 500 plakatów w gablotach w języku polskim i angielskim na 74 przystankach – w centrum miasta, na węzłach przesiadkowych oraz w pobliżu uczelni i akademików.