„Mieszkanie za remont” – wznowienie naboru online 20 maja
Z przyczyn technicznych niezależnych od urzędu, nabór wniosków do programu „Mieszkanie za remont” nie został uruchomiony w zapowiadanym wcześniej terminie. W związku z usunięciem awarii przez dostawcę usługi, nowa data rozpoczęcia naboru to 20 maja, o godz. 9.00. Nabór potrwa do 18 czerwca, do godz. 15.30.

W dniu rozpoczęcia naboru, 8 maja, nastąpiła awaria systemu Krakowskiego Portalu Usług Miejskich, która spowodowała całkowity brak dostępu do portalu. W jej wyniku, żaden wniosek w programie „Mieszkanie za remont” nie został zarejestrowany.
Dostawca usługi usunął awarię. Przeprowadzono także serię testów, które potwierdzają poprawność działania systemu. Nowy termin naboru wniosków online do programu „Mieszkanie za remont” to 20 maja, o godz. 9.00.
Przepraszamy za powstałe utrudnienia.
Link do formularza
Wnioski będzie można składać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej Krakowskiego Portalu Usług Miejskich (KPUM). Formularz będzie aktywny przez cały okres naboru. W sytuacji, gdy osoby składające wniosek będą miały tę samą liczbę punktów, decydująca będzie kolejność zgłoszeń.
Aby złożyć i podpisać wniosek, trzeba mieć konto w serwisie pz.gov.pl oraz potwierdzony profil zaufany – sprawdź, gdzie można go potwierdzić.
W terminie do 14 dni od wysłania wniosku w serwisie KPUM, należy jeszcze dostarczyć osobiście do Wydziału Mieszkalnictwa UMK, Rynek Podgórski 1:
- przy wnioskach składanych indywidualnie lub obejmujących wnioskodawcę i osoby nieletnie:
- oryginał zaświadczenia o dochodach (jeśli nie był wystawiony elektronicznie z podpisem kwalifikowanym)
- potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty, które świadczą o spełnieniu kryteriów objętych punktacją;
- przy wnioskach obejmujących więcej niż jedną osobę pełnoletnią:
- oryginał części III wniosku z podpisami wszystkich osób
- oryginały zaświadczeń o dochodach (jeśli nie są wystawione elektronicznie z podpisem kwalifikowanym)
- potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumenty, które świadczą o spełnieniu kryteriów objętych punktacją.
Prosimy o uważność przy składaniu wniosku
Złożony wniosek nie podlega żadnym korektom i poprawkom. Błędnie wprowadzony będzie można wycofać poprzez formularz znajdujący się w serwisie KPUM. Po takim działaniu wnioskodawca może wprowadzić nowy wniosek, jednak za termin jego złożenia będzie uznawana data ponownego wysłania formularza. Z jednego gospodarstwa domowego może wpłynąć tylko jeden wniosek. W przypadku, gdy numer PESEL pojawi się w kilku formularzach, zostaną one rozpatrzone negatywnie.
Wnioski w formie papierowej nie będą przyjmowane. Po weryfikacji złożonych wniosków stworzona zostanie tzw. lista remontowa osób uprawnionych, zakwalifikowanych według określonej punktacji.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad, wymaganych dokumentów i kolejnych działań są opisane w Biuletynie Informacji Publicznej. W razie pytań, można kontaktować się z Krakowskim Centrum Kontaktu – nr tel. 12 616 55 55.
O programie
„Mieszkanie za remont” umożliwia wynajem miejskich mieszkań w zamian za wykonanie w nich remontu w przeciągu roku. Jest to program o charakterze pomocowym skierowany do osób, których nie stać na zakup własnego mieszkania, czy też kredyt hipoteczny. Umowy na wynajem będą zawierane na czas nieokreślony. Stawka czynszu za 1 m2 powierzchni jest zgodna z oceną wartości użytkowej lokalu ustaloną odgórnie. Obecnie te stawki mieszczą się w przedziale: 6,64 zł/m2 – 16,96 zł/m2.
By wziąć w nim udział, należy:
- mieszkać w Krakowie z zamiarem pobytu stałego
- nie posiadać prawa własności lub współwłasności do lokalu lub nieruchomości położonych w Krakowie i miejscowości pobliskiej, tj. w powiecie krakowskim, wielickim lub proszowickim
- nie posiadać zadłużenia z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego z zasobu miasta
- spełnić określone kryteria dochodowe – obejmuje miesiące: luty, marzec i kwiecień 2025 r. (uwzględniany będzie faktycznie uzyskany dochód, tj. według wpływu na rachunek bankowy/daty wypłaty).