Rekordowa liczba zgłoszeń do Krakowskiego Centrum Kontaktu
Mieszkanki i mieszkańcy Krakowa w maju zgłosili do Krakowskiego Centrum Kontaktu rekordową liczbę pomysłów i problemów. Było ich aż 1051. To wzrost o niemal 100 proc. w porównaniu do grudnia 2024 r.

Z miesiąca na miesiąc do KCK wpływa coraz więcej zgłoszeń – składanych zarówno telefonicznie, jak i za pośrednictwem Krakowskiego Portalu Usług Miejskich. Mieszkańcy doceniają, że dzięki funkcjonowaniu KCK mogą w łatwy sposób zgłosić np. zauważone zanieczyszczenia, awarie i uszkodzenia miejskiej infrastruktury czy zasygnalizować potrzebę wykonania interwencyjnych wycinek lub prac pielęgnacyjnych zieleni. Co najważniejsze: zgłoszenia do KCK są skuteczne i powodują działania miejskich służb i jednostek. W I kwartale 2025 r. zrealizowanych zostało 52 proc. zgłoszeń, które wpłynęły do KCK w tym okresie, a kolejne 26 procent zostanie zrealizowanych w najbliższej przyszłości.
W ostatnich sześciu miesiącach liczba zgłoszeń otrzymanych przez KCK kształtowała się następująco:
- grudzień 2024 – 528
- styczeń 2025 – 630
- luty 2025 – 652
- marzec 2025 – 882
- kwiecień 2025 – 890
- maj 2025 – 1051
Krakowskie Centrum Kontaktu jest częścią Wydziału Dialogu, Konsultacji i Kontaktu Obywatelskiego. Prowadzi Infolinię Miejską (12 616 55 55) udzielającą telefonicznych informacji o usługach świadczonych przez urząd i miejskie jednostki oraz obsługuje zgłoszeniową część Krakowskiego Portalu Usług Miejskich (kontakt.krakow.pl). W KCK można dowiedzieć się jak załatwić sprawę w Urzędzie, a także zgłosić zauważony problem lub pomysł na lepsze funkcjonowanie naszego miasta.
Jak widać, Krakowskie Centrum Kontaktu cieszy się dużym, stale rosnącym zainteresowaniem mieszkańców.