Jak dopisać się do rejestru wyborców?
Osoby, które chciałyby dopisać się do rejestru wyborców, by zagłosować w II turze wyborów Prezydenta Miasta, a także w wyborach do Rad Dzielnic Krakowa i każdych kolejnych wyborach powinny złożyć wniosek w tej sprawie. Wniosek można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa pod adresem: http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura&proc=SA-27 .
Formularze należy składać w następujących lokalizacjach Urzędu Miasta:
· Dla mieszkańców Dzielnic I – VII - Aleja Powstania Warszawskiego 10,
· Dla mieszkańców Dzielnic VIII - XIII – Wielicka 28 a
· Dla mieszkańców Dzielnic XIV- XVIII – os. Zgody 2.
Przypomnijmy, że wyborcy zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały są wpisywani do stałego rejestru wyborców, jeżeli złożą w tej sprawie w urzędzie gminy pisemny wniosek. Dotyczy to także wyborców nigdzie niezamieszkałych, przebywających stale na obszarze gminy, oraz zamieszkałych na obszarze gminy pod innym adresem, niż ich adres zameldowania na pobyt stały.
W przypadkach wpisywania do stałego rejestru wyborców na wniosek decyzja o wpisaniu bądź odmowie wydawana jest w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku.