Magistrat wysoko oceniony przez mieszkańców
Urząd Miasta Krakowa uzyskał najwyższą z uzyskiwanych do tej pory ocenę w przeprowadzonym w 2013 roku „Badaniu Satysfakcji Klienta". Aż 82 proc. odwiedzających magistrat była zadowolona z obsługi.
W 2013 roku pracę Urzędu Miasta Krakowa mieszkańcy ocenili na 4,23 (w skali ocen od 1 do 5). Tegoroczna ocena pracy urzędników jest najwyższą z dotychczas uzyskiwanych w poprzednich latach (przed rokiem pracę Urzędu Miasta Krakowa mieszkańcy ocenili na 4,11, w roku 2011 - 4,00, natomiast w roku 2010 - 3,91). Tegoroczna ocena oznacza, że 82 proc. odwiedzających Urząd była „bardzo zadowolona" lub „raczej zadowolona" z obsługi.
Badanie Satysfakcji Klienta przeprowadzono w 11 wydziałach znajdujących się w 19 lokalizacjach. O opinię zapytano 801 klientów Urzędu Miasta Krakowa.
Oceny dotyczące poziomu zadowolenia z jakości obsługi wzrosły niemal we wszystkich badanych kategoriach w porównaniu z latami 2010-2012. Największy wzrost odnotowany został w przypadku współpracy między różnymi komórkami organizacyjnymi, a także w przypadku okresu oczekiwania na załatwienie sprawy oraz dostępności wydziału dla osób niepełnosprawnych.
Mieszkańców pytano między innymi o satysfakcję z kompetencji, profesjonalizm, uprzejmość, życzliwość, komunikatywność, pomaganie i doradzanie, dotrzymywanie ustalonych terminów, szybkość obsługi podczas pierwszej wizyty, czas i wygodę oczekiwania na obsługę, okres oczekiwania na załatwienie sprawy, umiejętności rozwiązywania problemów i organizację pracy w wydziałach.
Podobnie jak w latach ubiegłych mieszkańcy najwyżej ocenili uczciwość (4,64), uprzejmość (4,61), wygląd zewnętrzny i ubiór (4,59) oraz komunikatywność (4,55), a także dostępność formularzy (4,55) oraz ich przystępny i zrozumiały język (4,54), a także kompetencje personelu (4,53).
Tegoroczne badanie zostało wykonane przez firmę Lokalne Badania Społeczne z Warszawy i stanowi ostatnie, zamykające cykl badań realizowanych w latach 2010-2013 w projekcie pn. „Rozwój systemu zarządzania Urzędem", współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.