Rada Miasta rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Spółka parkingowa i opłaty za usunięcie pojazdów

W czasie posiedzenia Komisji Infrastruktury RMK radni przyjrzeli się dwóm projektom uchwał i przyjęli harmonogram posiedzeń na 2014 r.

Pierwszym punktem obrad był projekt dotyczący powołania jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością pod nazwą Miejska Infrastruktura Sp. z o.o., w której Gmina Miejska Kraków obejmie 100% udziałów. W uzasadnieniu do druku napisano: „podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest wykonywanie zadań własnych gminy o charakterze użyteczności publicznej, polegających na prowadzeniu strefy płatnego parkowania oraz realizacji programu parkingowego, w szczególności: obsługa zadań związanych z prowadzeniem Strefy Płatnego Parkowania, gospodarowanie gminnymi obiektami, budowa i zarządzanie nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miejskiej Kraków, gospodarowanie mieniem Gminy Miejskiej Kraków przeznaczonym do wykonywania zadań w zakresie programu parkingowego, prowadzenie innych usług służących poprawie efektywności wykorzystania majątku Gminy Miejskiej Kraków." Do tego prezydenckiego projektu radny Andrzej Hawranek złożył szereg poprawek dotyczących zarówno zakresu i formy działalności jak i aspektów finansowych. Teodozja Maliszewska złożyła wniosek formalny o odesłanie tekstu do projektodawcy w celu uzupełnienia, do czasu podjęcia przez RMK uchwał o strefach płatnego parkowania.

Inaczej sprawia miała się z projektem w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu.  Dyskusja nad tym zagadnieniem odbyła się już wcześniej. Jednogłośnie przyjęto pozytywną opinię. W uzasadnieniu do tego projektu napisano: „istota regulacji w zakresie przymusowego usuwania pojazdów sprowadza się do ukształtowania sprawnego mechanizmu przywracającego stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także do wywarcia ekonomicznego nacisku, ukierunkowanego na zaniechanie korzystania z infrastruktury drogowej w sposób niezgodny z postanowieniami przepisów, mających na celu ochronę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Stawki opłat określone w niniejszej uchwale w należytym stopniu przyczynią się do realizacji powołanych wartości, a także ustalają miarę ekonomicznego nacisku na odpowiednim poziomie". Proponowane w nim stawki wynoszą: rower lub motorower: usunięcie - 111 zł, za każdą dobę przechowywania – 18 zł; motocykl: usunięcie – 220 zł, za każdą dobę przechowywania – 25 zł; pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: usunięcie – 483 zł, za każdą dobę przechowywania – 38 zł; pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t: usunięcie – 603 zł, za każdą dobę przechowywania – 50 zł; pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t: usunięcie – 854 zł, za każdą dobę przechowywania – 72 zł; pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t: usunięcie – 1259 zł, za każdą dobę przechowywania – 134 zł; pojazd przewożący materiały niebezpieczne: usunięcie – 1532 zł, za każdą dobę przechowywania – 198 zł.

pokaż metkę
Autor: JAN BIŃCZYCKI
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta
Data publikacji: 2013-12-17
Data aktualizacji: 2013-12-17
Powrót

Zobacz także

Znajdź