Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Górą i dołem po Rondzie Ofiar Katynia

Można już jeździć po wszystkich poziomach Ronda Ofiar Katynia. 90 – metrowe tunele leżące na linii północ – południe ułatwią wjazd do Krakowa od strony Olkusza i drogi krajowej nr 94, a także bezkolizyjny wyjazd z miasta w kierunku północnym.

Po przebudowie ronda Ofiar Katynia kierowcy – oprócz tuneli drogowych – mają do dyspozycji tzw. wyspą centralną, czyli poziom „zero", który służy głównie do obsługi komunikacyjnej przyległych terenów mieszkaniowych i komercyjnych. Natomiast na kierunku wschód – zachód przejazd ułatwia potężna estakada drogowa. To element dróg krajowych 7 i 79. Estakada ma 500 metrów długości i jest bodaj najdłuższym takim obiektem we wszystkich polskich miastach.

Zgodnie z kontraktem podpisanym z wykonawcą inwestycji - konsorcjum firm w składzie RADKO Sp. z o.o. (lider) i PUNJ LLOYD Ltd. - budowa węzła Ofiar Katynia wyniosła 121 milionów złotych. Miastu udało się uzyskać środki zewnętrzne na dofinansowanie tego zadania. 17 milionów złotych przeznaczy Unia Europejska na budowę tuneli drogowych. Natomiast 10 milionów złotych to pieniądze z rezerwy budżetu państwa na projekty drogowe w województwach, powiatach i miastach na prawach powiatu. Środki te zasiliły powstanie estakady. (M).

pokaż metkę
Osoba publikująca: ANNA WAŚKOWSKA
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2011-11-16
Data aktualizacji: 2011-11-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź