Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Prezydent Krakowa do Rzecznika Praw Dziecka

Poniżej zamieszczamy pismo, które Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski wystosował do Rzecznika Praw Dziecka, Mikołaja Pawlaka, odnosząc się do sprawy promowania dziecięcego telefonu zaufania.

Pan Mikołaj Pawlak
Rzecznik Praw Dziecka

W dużym zdumieniem przeczytałem wypowiedź, której udzielił Pan Polskiej Agencji Prasowej na temat zaangażowania Krakowa w promowanie dziecięcego telefonu zaufania:

„Inne miasta także dostały ode mnie propozycję włączenia się do tej ratującej życie dzieci kampanii społecznej. Warszawa jeszcze nie odpowiedziała, Gdańsk także nie, natomiast Kraków zaproponował nam wykupienie komercyjnej reklamy” – podkreślił Mikołaj Pawlak, dodając, że ma nadzieję przekonać prezydenta Jacka Majchrowskiego, iż należy, dla dobra dzieci, działać wspólnymi siłami.

Chcę Pana zapewnić, że nie trzeba mnie przekonywać do wspólnego działania na rzecz dzieci. Jako jedno z pierwszych miast, już miesiąc temu odpowiedzieliśmy na Pana apel o wparcie kampanii. Pozwolę sobie Panu przypomnieć, że w tym piśmie zaproponowaliśmy nie tylko informowanie o istnieniu telefonu zaufania na stronach internetowych miasta i w miejskim dwutygodniku, ale też na ekranach monitorów w autobusach i tramwajach, na ekranach automatów biletowych, zadeklarowaliśmy także zorganizowanie szerokiej kampanii informacyjnej, skierowanej bezpośrednio do placówek oświatowych, Młodzieżowych Domów Kultury czy wśród organizacji pozarządowych realizujących zadania na rzecz dzieci i młodzieży.

Chcę z całą mocą podkreślić, że nieprawdą jest – jak czytam w komunikacie Polskiej Agencji Prasowej – że „Kraków zażądał od RPD wykupienia komercyjnej reklamy”. W piśmie wskazaliśmy jedynie, że istnieje możliwość wykupienia odpłatnej usługi oklejenia pojazdów. Także i dla nas – Urzędu Miasta Krakowa, ten nośnik reklamowy nie jest bezpłatny. Co więcej, nie jest także tani. Dlatego też uważam, że pieniądze z budżetu miasta, zamiast na płatną reklamę, powinny zostać wydane na wsparcie dzieci, które doświadczają trudności i potrzebują pomocy specjalistów: terapeutów, fizjoterapeutów i psychologów.

Zapewniam, że Kraków z pełnym przekonaniem wspiera kampanię Rzecznika Praw Dziecka.
Nie ogranicza się jednak do informowania o telefonie zaufania, ale od lat zapewnia potrzebującym wsparcie specjalistów, ciągle rozwijając sieć placówek, w których najmłodsi otrzymują pomoc.

Jacek Majchrowski
Prezydent Krakowa

 

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Margerita Krasnowolska
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-02-15
Data aktualizacji: 2023-02-15
Powrót

Zobacz także

Znajdź