Bieżąca naprawa torowisk wiosną
W tegorocznym budżecie Krakowa, na bieżące utrzymanie torowisk, zapisano ponad 7 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na mniejsze prace remontowe, które ZIKiT wykonuje regularnie. Zarezerwowane są również osobne środki finansowe związane z większymi inwestycjami, takimi jak przebudowa ul. Basztowej na odcinku od ul. Długiej do skrzyżowania przy Dworcu Głównym. Na wiosnę zaplanowano bieżące remonty, a kontynuacja przebudowy torowiska na I obwodnicy ruszy w drugiej połowie 2016 roku.
Ten remont, ze względu na szeroki zakres prac do przeprowadzenia, odbędzie się w drugiej połowie roku. Podobnie zresztą jak wymiana torów i remont podstacji trakcyjnej na rondzie Kocmyrzowskim. Natomiast wiosną ZIKiT skupi się na pracach bieżących, tj. torowisko przy przystankach Dworzec Główny, Poczta Główna i Uniwersytet Jagielloński, gdzie zaplanowano naprawę elementów infrastruktury torowej. W okolicy przystanku Uniwersytet Jagielloński wymieniona będzie także zwrotnica.
Na ul. Mrozowej i ul. Blokowej wykonana zostanie naprawa przejazdu przez torowisko, obejmująca wymianę nawierzchni stalowej i drogowej. Przy ul. Doktora Twardego nastąpi odcinkowa wymiana szyn łukowych. Ponadto w rejonie Łagiewnik planowana jest wymiana konstrukcji stalowej, tj. zwrotnic, krzyżownic i łuków torowych wraz z nawierzchnią w pasie drogowym.
Prace remontowe wykonywane będą również na ciągach komunikacyjnych. Na ul. Westerplatte planowana jest odcinkowa wymiana szyn łukowych. Na rondzie Kocmyrzowskim zostanie przeprowadzona wymiana konstrukcji stalowej, tj. zwrotnic, krzyżownic i łuków torowych (w niezbędnym zakresie). Dodatkowo przy ul. Królewskiej, Bronowickiej, Kościuszki, Zwierzynieckiej i Basztowej zaplanowana jest miejscowa wymiana płyt monolitycznych.
Roboty będą zaplanowane tak, by większość prac odbywała się w nocy lub w weekendy. Nie wykluczone jednak, że nie obędzie się bez czasowych wyłączeń ruchu tramwajowego.