Urząd przez internet: sprawnie i bezpiecznie
Wydział Spraw Administracyjnych UMK przypomina, że w każdym momencie dnia i nocy, przez siedem dni w tygodniu, można załatwić sprawy urzędowe nie ruszając się sprzed monitora komputera. To szybkie, bezpieczne, a przede wszystkim skuteczne rozwiązanie.
Aby skorzystać z możliwości elektronicznego załatwiania spraw wystarczy posiadać:
- profil zaufany ePUAP, który można założyć za pośrednictwem strony internetowej pz.gov.pl oraz poprzez bankowość elektroniczną, lub
- dowód osobisty z warstwą elektroniczną i czytnikiem lub aplikacją eDO App służącą do podpisywania dokumentów (więcej informacji o eDowodzie na stronie internetowej edowod.gov.pl), lub
- kwalifikowany podpis elektroniczny.
Wydział Spraw Administracyjnych realizuje większość procedur w formie elektronicznej, a około połowy z nich w sposób całkowicie elektroniczny, który nie wymaga kontaktu osobistego z urzędem. Elektronicznie dostępne są takie usługi jak m.in.:
- wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego,
- zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
- wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszenie wyjazdu i powrotu z wyjazdu za granicę RP,
- udostępnianie danych oraz wydawanie zaświadczeń z prowadzonych ewidencji i rejestrów,
- dopisanie do stałego rejestru wyborców,
- wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Pełna lista usług dostępna jest tutaj.